مسئول فلسطینی: یورش به مسجد الاقصی در سایه کابینه جدید نتانیاهو افزایش یافته است

مسئول فلسطینی: یورش به مسجد الاقصی در سایه کابینه جدید نتانیاهو افزایش یافته است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره تأکید کرد که روند یورش‌های صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی در سایه تشکیل کابینه جدید «بنیامین نتانیاهو» افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، «جمال الخضری» با اشاره به افزایش روند یورش‌های صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی در سایه تشکیل کابینه جدید نتانیاهو، گفت که این مسئله نشان‌دهنده محاصره قدس است همچنان که بیشتر اعضای کابینه جدید نیز از افرادی هستند که خواهان یهودی سازی قدس می‌باشند.

الخضری امروز سه‌شنبه طی اظهاراتی مطبوعاتی نسبت به اجرایی شدن طرح تقسیم بندی زمانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان و اعمال محدودیت‌های بیشتر برای ورود نمازگزاران به این مسجد و محاصره آن هشدار داد.

وی بر ضرورت اعتکاف نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و حمایت کشورهای عربی و اسلامی و آزادگان جهان برای تقویت پایداری ساکنان قدس در برابر یهودی سازی قدس و نیز حمایت از این شهر مقدس تأکید کرد.

الخضری در ادامه اظهار داشت: رژیم اشغالگر اسرائیل به یهودی سازی قدس، یورش به مسجد الاقصی و محاصره نوار غزه ادامه می‌دهد در حالی که ملت فلسطین از پیامدهای ناگوار دودستگی و اختلافات داخلی رنج می‌برد و این امر تحرکات جدی برای اتحاد جهت مقابله با چالش‌ها و تجاوزات اسرائیل را می‌طلبد.

ابومرزوق: دشمن صهیونیستی تنها طرفی است که از درگیری‌های داخلی اعراب سود می‌برد

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که هیچ جایگزینی برای گفت‌وگو بین طرفها به‌منظور حل مشکلات داخلی اعراب وجود ندارد.
وی تصریح کرد: دشمن صهیونیستی تنها طرفی است که از این مشکلات سود می‌برد.
ابومرزوق همچنین در صفحه خود در سایت اجتماعی فیس‌بوک نوشت: دشمن صهیونیستی تنها طرف پیروز در نبردهای داخلی اعراب است، امت واحد است و آینده و دشمن آن نیز واحد است و با وحدت است که این امت هرگز شکست نخواهد خورد.

بازگشایی 2روزه گذرگاه رفح

مصر امروز سه‌شنبه گذرگاه رفح را تنها به‌صورت یک‌طرفه باز کرد تا زمینه بازگشت فلسطینیان سرگردان در اراضی این کشور به نوار غزه فراهم شود.

ماهر ابوصبحه مدیر کل گذرگاه‌ها و مرزهای نوار غزه خاطرنشان کرد که مصر تصمیم به بازگشایی گذرگاه رفح طی امروز سه‌شنبه و فردا چهارشنبه گرفته است تا زمینه بازگشت فلسطینیان سرگردان در اراضی مصر به غزه فراهم شود.

ابوصبحه تصریح کرد که مصر تحت فشارهای مسافران فلسطینی سرگردان در سمت مصری گذرگاه رفح بر سفارت فلسطین در قاهره مجبور به بازگشایی این گذرگاه شده است.

وی افزود بازگشایی یک‌طرفه این گذرگاه کافی نیست و مصر باید این گذرگاه را به‌صورت دوطرفه و دایمی برای عبور بیماران، دانشجویان و دارندگان گذرنامه‌ها و مجوزهای اقامت خارجی بازگشایی کند.

در همین راستا، گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین در نوار غزه با اشاره به وخامت اوضاع انسانی این منطقه و به‌ویژه وضعیت بیماران، دانشجویان و دارندگان گذرنامه‌ها و مجوزهای اقامت خارجی، بر لزوم بازگشایی دائمی و دوطرفه گذرگاه رفح از سوی مصر تأکید کردند. گروه‌های فلسطینی با صدور بیانیه‌ای از مصر خواستند طی دو روز آینده گذرگاه رفح را به‌صورت دوطرفه بازگشایی کند تا زمینه سفر متقاضیان سفر به خارج فراهم شود.

مصر از ماه‌ها قبل به‌بهانه‌های امنیتی و نظامی گذرگاه رفح را بسته است و مانع از سفر هزاران شهروند فلسطینی ساکن باریکه غزه از طریق تنها شاهراه ارتباطی‌شان با جهان خارج می‌شود. این کشور همچنین منطقه حائلی به‌عرض یک کیلومتر در امتداد مرزهای باریکه غزه ایجاد کرده است تا به‌ادعای خود امنیت منطقه سیناء را تأمین کند، اما تکرار انفجارها و حملات به نیروهای امنیتی مصر در این منطقه نشان می‌دهد که باریکه غزه هیچ نقشی در ناامنی‌های این کشور نداشته و ندارد.

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

شهرک‌نشینان صهیونیست امروز سه‌شنبه نیز از سمت باب المغاربه تحت حراست شدید یگان‌های ویژه پلیس رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند.

در حالی که نیروهای اشغالگر به اجرای اقدامات خود برای ممانعت از ورود زنان و جوانان فلسطینی به داخل مسجد الاقصی ادامه می‌دهند، گروه‌های شهرک نشینان بار دیگر به مسجد الاقصی یورش بردند.

نیروهای اشغالگر همچنین «رامی الفاخوری» از ساکنان قدس قدیمی را به‌مدت 15 روز از مسجد الاقصی تبعید و احضاریه‌ای برای وی جهت حضور در دادگاه ارائه کردند.

دهمین کاروان "کمپین وفاداری اروپا" امروز راهی غزه می‌شود

رئیس کاروان‌های "کمپین وفاداری اروپا" تأکید کرد که دهمین کاروان این کمپین امروز سه‌شنبه از اروپا راهی منطقه محاصره شده و جنگ‌زده باریکه غزه می‌شود.

امین ابوراشد ابراز کرد که این کاروان حامل کمکهای دارویی و تجهیزات پزشکی است.

وی افزود اوضاع فاجعه‌بار نوار غزه که بیش از 8 سال است در محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، مستلزم تلاش تمامی طرفها برای نجات این منطقه از وضعیت موجود است.

ابوراشد تصریح کرد که کمپین وفاداری اروپا نمی‌تواند در قبال این وضعیت دست‌بسته بماند و تمامی تلاش خود را برای رسیدن این کاروان به مقصد و انتقال کمکهای دارویی و پزشکی به دست ساکنان غزه به کار خواهد بست.

وی افزود بخش بهداشتی نوار غزه به‌خاطر محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی در وضعیت فلاکت‌باری به سر می‌برد و درمانگاه‌های این منطقه به‌خاطر کمبودها و بحران دارویی شدید با نیمی از توان کامل خود به فعالیتشان ادامه می‌دهند.

صهیونیست‌ها 20 فلسطینی ساکن قدس را بازداشت کردند

«ناصر قوس» مدیر باشگاه اسیر فلسطینی در قدس گفت که طی چند روز گذشته مسئولان رژیم اشغالگر بازداشت فلسطینیان ساکن قدس را افزایش داده و اغلب جوانان و نوجوان 14 تا 16 سال را بازداشت کرده‌اند.
وی افزود که تعداد افرادی که طی 24 ساعت گذشته بازداشت شده‌اند به 20 نفر رسید که بیشتر آنها نوجوان و کودک بودند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان