فضای بی‌تحرک تناسبی با سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد


فضای بی‌تحرک تناسبی با سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید دارم که فضای خاموش و بی‌تحرک تناسبی با سیاست‌های این شورا ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا عارف عصر امروز در همایش امتداد امید در دانشگاه شهید باهنر کرمان، با اشاره به اینکه دانشگاه تک بعدی به ضرر همه است، اظهار داشت: نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی به دانشگاه و دانشگاهیان سبب پیشرفت امروز دانشگاه‌ها شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دانشگاه را یکی از پایگاه‌های مهم اجتماعی دانست و گفت: دانشجو و استاد مرجعیت اجتماعی دارند و مسئولیت امروز جوانان و دانشجویان استمرار انقلاب، توسعه سازندگی و پیشرفت انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه جوانان باید ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را تحقق ببخشند، تصریح کرد: همه جوانان باید دینیشان به شهدا را ادا کنند و این تنها مختص جوانان نبوده و این تکلیف بر دوش همه ما است.

به گفته عارف حضور جوانان و دانشجویان در جامعه در کاهش و حل مشکلات جامعه، موثر است و خود این مسئله مسئولیت پذیری جوانان را افزایش می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در سال‌های گذشته فضای سرد امنیتی بر دانشگاه‌ها حاکم شده بود، گفت: باید نسبت به انقلاب و نظام احساس تکلیف کنیم و باید از این منظر به دانشگاه نگاه کرد.

عارف با تاکید بر اینکه دانشجو نباید تک‌بعدی باشد و دانشگاه نباید آرامش قبرستانی داشته باشد، ادامه داد: پذیرفته نیست که رئیس دانشگاه افتخار کند دانشگاه آرامی دارد چراکه ما آرامش قبرستانی را در دانشگاه نمی‌خواهیم.

وی با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید دارم که فضای خاموش و بی‌تحرک تناسبی با سیاست‌های این شورا ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دغدغه اصلی نظام پیشرفت جوانان است، خاطر نشان کرد: من نمی‌گویم کار سیاسی نکنید و سخنرانی سیاسی نگذارید، حتما انجام دهید اما به عنوان یک معلم تاکید دارم باید نسبت به برنامه‌های کشور حساس باشیم و از وظیفه ای که به عهده شماست غافل نشوید.

وی از دانشجویان خواست اولویت نخست خود را درس قرار دهند و تاکید کرد: مهمترین مسئولیت دانشگاه‌ها رعایت حاکمیت قانون و مقررات است؛ البته در سال‌های گذشته تحرکاتی در دانشگاه‌ها وجود داشت که سلیقه‌ای بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از مدیران دانشگاهی خواست به جوانان ارزش و میدان دهند تا جوانان شهامت حضور در اجتماع و مسئولیت‌پذیری را یاد بگیرند.

وی ارتقای علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها را از اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیران دانشگاهی عنوان و تصریح کرد: دانشجو باید الگو باشد و باید مسئولیت‌پذیری اجتماعی در جامعه دانشجویی بالا برود تا بتوانیم به دستاوردهای مطلوب دست پیدا کنیم.

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از تمرین‎های دموکراسی فعالیت و حرکت تشکل‌های شناسنامه‌دار است چراکه ما باید کار‌ کردن جمعی را یاد بگیریم.

عارف در خاتمه از مسئولان دانشگاهی خواست شعار امسال را یکی از راهبردهای اساسی خود بدانند و در استفاده از جوانان از هیچ کوششی دریغ نکنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon