برگزاری اولین جلسه کمیته ۵نفره انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها در هفته آینده

برگزاری اولین جلسه کمیته 5نفره انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها در هفته آینده

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از برگزاری اولین جلسه کمیته ۵نفره انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها در هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جلسه 764 شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد.

محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات این جلسه، اظهار داشت: موضوع اصلی جلسه با توجه به اینکه انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها به‌دلیل اینکه فرآیند معرفی و تصویب آن سرعت پیدا کند و وقت جلسه شورا کمتر گرفته شود و در مواردی که نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد کمیته‌ای بتواند این وظیفه را انجام دهد تشکیل کمیته‌ای در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقرر شد برای انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها کمیته‌ای مرکب از "رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها"، "وزیر علوم، تحقیقات و فناوری"، "وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی"، "دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی" و "رئیس هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی" تشکیل شود.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: این پنج نفر به‌عنوان اعضای دائم این کمیته هستند و وضعیت انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها را بررسی خواهند کرد که رأی این کمیته اجماعی است و در مواردی که اجماع وجود ندارد، موارد اختلافی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب نهایی ارائه خواهد شد.

مخبردزفولی گفت: درخصوص دانشگاه آزاد اسلامی حسب مورد (طبق ماده 12 اساسنامه این دانشگاه؛ رؤسای واحدهای دانشگاهی مراکز استان که معمولاً دانشجوی با تعداد بالای پنج‌هزار نفر دارند و باید به تصویب شورا برسند) مقرر شد رئیس دانشگاه آزاد در این کمیته با حق رأی حضور داشته باشد.

وی افزود: در زمینه دانشگاه آزاد نیز موارد با اجماع به تصویب خواهد رسید و موارد اختلافی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بلافاصله بعد از جلسه هماهنگی با اعضای کمیته به عمل آمد و اولین جلسه این کمیته تخصصی در هفته آینده تشکیل خواهد شد و در آن نسبت به انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها که تاکنون انتخاب آنها به تأخیر افتاده، تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon