هزینه عمل جراحی بازگشت از توبکتومی ۱۰ برابر توبکتومی است

هزینه عمل جراحی بازگشت از توبکتومی 10 برابر توبکتومی است

خبرگزاری تسنیم: یک متخصص زنان و زایمان گفت: هزینه عمل جراحی بازگشت از توبکتومی ۱۰ برابر توبکتومی است این در حالی است که اصلا معلوم نیست که جواب می‌دهد یا خیر.

فاطمه محمدنجار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه عمل جراحی برگشت از توبکتومی برای زنان خطرناک است، اظهار داشت: یکی از این عوارض خونریزی خارج رحمی است برای مادر مرگبار است چرا که لوله داخل شکم قرار دارد و خونریزی می‌کند و کسی این خونریزی را نمی‌بیند.

وی افزود: مشکل آن این است که اگر خونریزی داخل رحمی داشته باشد فرد خون را می بیند و به دکتر مراجعه می کند اما اگر خونریزی خارج رحمی داشته باشد فرد متوجه نمی شود و بسیار مرگبار است.

این متخصص زنان  و زایمان تصریح کرد:در بحث هزینه ای الان در مراکز معمولی خصوصی ما حدود 5 میلیون تومان هزینه بازکردن لوله است و اصلا معلوم نیست که جواب بدهد یا ندهد.

وی اضافه کرد: در این موضوع باید فرهنگسازی صورت بگیرد و برای مردم این موارد توضیح داده شود که بیشتر از همه صدا و سیما در این زمینه می تواند موثر باشد.متأسفانه در اکثر سریال هایی که ساخته می شود خانواده ها کم جمعیت هستند و فواید خانواده های پرجمعیت نشان داده نمی شود.

 محمدنجار خاطرنشان کرد: کودک باید این فرصت را داشته باشند تا با برادر و خواهر خود قهر و آشتی کند تا روابط اجتماعی را یاد بگیرد اما تک فرزندی این فرصت را از کودک می گیرد و کودک در بزرگسالی نمی تواند روابط خوبی با همنوعان خود داشته باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon