انهدام ۴ خودرو حامل بیش از ۵۵ تن مواد منفجره

انهدام 4 خودرو حامل بیش از 55 تن مواد منفجره

خبرگزاری تسنیم: وزارت دفاع عراق از انهدام چهار خودرو بمب گذاری شده متعلق به گروه تروریستی داعش که در آن بیش از ۵۵ تن مواد منفجره جاسازی شده بود، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات، وزارت دفاع عراق اعلام کرد چهار تروریست داعشی در چارچوب عملیات فجرالکرمه به هلاکت رسیدند و چهار خودرو حامل بیش از 55 تن مواد منفجره منهدم شد.

بر اساس این گزارش، چهار خودرو تروریست ها حامل بیش از 55 هزار کیلوگرم مواد منفجره بود که می خواستند علیه نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی به کار ببرند. در عملیات نیروهای عراقی، یک کارگاه ساخت بمب هم منهدم شد.

فروپاشی صفوف تکفیری ها در برابر نیروهای داوطلب مردمی

فرمانده لشکر العباس(ع) یکی از  تشکیلات نیروهای داوطلب مردمی تاکید کرد صفوف دشمن به شکل گسترده در برابر نیروهای نظامی از هنگام آغاز عملیات لبیک یا حسین(ع) در الدجیل و سید غریب و منطقه النباعی و الکسارات متلاشی شده است و تروریست ها تعداد زیادی از تجهیزات خود را رها کرده و پا به فرار گذاشته اند.

در بیانیه لشکر العباس(ع) آمده است فرماندهی لشکر رزمی العباس(ع) عملیات لبیک یا حسین(ع) را در شمال بغداد برای آزاسازی مناطق آن از شر باندهای جنایتکار داعش و همدستانشان آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است این عملیات شامل الدجیل، سید غریب،‌منطقه  النباعی والکسارات است و عملیات آزادسازی منطقه سید غریب شامل تامین امنیت بازوهای دجله و النباعی از سمت جنوب و تاسیسات المثنی تا صلاح الدین در شمال می شود و هدف از آن نابودی مخفیگاه های داعش و تامین امنیت پایتخت از سمت شمال و قطع خطوط کمک رسانی به تروریست ها در فلوجه است، این عملیات با هماهنگی میان نیروهای داطلب مردمی و وزارت دفاع آغاز شده است.

در این عملیات، گروه های مختلف نیروهای داوطلب مردمی و نیروهایی از وزارت دفاع با پشتیبانی جنگنده های ارتش عراق حضور دارند.
این بیانیه پیروزی قریب  الوقوع بر تروریست های تکفیری را مژده داده  است.

خبر دیگر این که وزارت دفاع عراق اعلام کرد 17 تروریست داعشی در غرب الدجیل به هلاکت رسیده اند و مقر ارتباطاتی آنها منهدم شد.

از سوی  دیگر یک غیر نظامی عراقی بر  اثر  انفجار بمب در بسمایه در جنوب بغداد کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

خبر دیگر این که در حمله جنگنده های ارتش عراق به مواضع تروریست های داعشی در صلاح الدین، یکی از سرکردگان آنها که وی را وزیر جنگ داعش می خواندند، به هلاکت رسید.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان