نظارت بر برداشت غیرمجاز آب در اصفهان و چهارمحال هنوز عملیاتی نشده است


نظارت بر برداشت غیرمجاز آب در اصفهان و چهارمحال هنوز عملیاتی نشده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان گفت: نظارت ویژه بر برداشت غیرمجاز آب زاینده‌رود در استان‌های چهار محال و بختیاری و اصفهان هنوز عملیاتی نشده و مسئولان در این زمینه پاسخگو نیستند.

اسفندیار امینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز از آب زاینده‌رود مانند طرح بن-بروجن اظهار داشت: در شورای عالی آب در جلسه 510 خود در تاریخ 31 شهریور سال گذشته قرار شد هر برداشت جدید در هر زمینه‌ای مانند صنعت، کشاورزی و شرب ممنوع شود.

وی افزود: این طرح نیز ممنوع بوده اما متاسفانه با وجود مصوبات شورای امنیت ملی و شورای عالی آب در هر 2 استان اصفهان و چهار محال شاهد طرح‌های صنعتی، شرب و کشاورزی هستیم.

رئیس انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان بیان کرد: این برداشت‌ها در هر 2 استان در حال اجرا بوده و مسئولان در این باره هیچ پاسخ روشنی نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: برای نمونه در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه یک لوله یک مترو 40 سانتی‌متری را برای برداشت آب در منطقه چم‌آسمان قرار داده و سئوال اینجاست که نصف این لوله آب بر چه اساسی است زیرا این موضوع مخالف مصوبات شورای آب است.

امینی اظهار داشت: برداشت آب تنها به استان چهارمحال و بختیاری منتهی نمی‌شود بلکه اصفهان نیز باید این مسئله را رعایت کند اما تاکنون مسئولان پاسخگو نبوده‌اند.

وی افزود: اگر در زمینه آب برای کشاورزان با این برداشت‌ها اتفاقی بیفتد تمام مسئولیت و مشکلاتی که سال‌های پیش با جامعه کشاورز رخ داد، باید پاسخگو باشند و این مسئولیت با کسانی است که در حرکت خلاف در سایه انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon