گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد تفریغ بودجه سال ۹۱ قرائت شد

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد تفریغ بودجه سال 91 قرائت شد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون در مورد تفریغ بودجه سال ۹۱ کل کشور را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد تفریغ بودجه سال 1391 کل کشور در راستای اصل 55 قانون اساسی و بند ج ماده یک قانون دیوان محاسبات کشور، در جلسه علنی صبح امروز مجلس قرائت شد.

در بخشی از این گزارش که از سوی غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه قرائت شد، در خصوص حوزه نفت و گاز در بودجه سال 91 آمده است: در سال 1391 از مقدار یک میلیارد و 40 میلیون بشکه نفت تولیدی حدود 35 درصد به‌مقدار 365 میلیون بشکه (معادل 38 میلیارد و 818 میلیون دلار) صادر و 644 میلیون بشکه به‌مقدار 62 درصد تحویل پالایشگاه‌ها شده است. (3 درصد باقی‌مانده مربوط به هدررفتگی در مبادی اولیه، ثانویه و خطوط انتقال و همچنین موجودی پایان دوره می‌باشد).

همچنین در سال 1391 از مقدار 149 میلیون بشکه میعانات گازی تولیدی حدود 72 درصد به‌مقدار 170 میلیون بشکه (معادل 10 میلیارد و 856 میلیون دلار) صادر و 14 میلیون بشکه به‌مقدار 9 درصد تحویل پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها شده است. 19 درصد باقی‌مانده مربوط به هدررفتگی در مبادی اولیه، ثانویه و خطوط انتقال و همچنین موجودی پایان دوره است.

همچنین در ادامه این گزارش و در بخش صندوق توسعه ملی آمده است براساس بند 6 ماده واحده دولت موظف بوده گزارش جدول موجودی و گردش وجوه صندوق توسعه ملی سال 1391 را همراه لایحه بودجه سال 1392 ارائه کند که اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

همچنین کل منابع صندوق توسعه ملی ناشی از اجرای احکام قانون بودجه سال 91 حدود 15 میلیارد و 804 میلیون دلار بوده که از مبلغ مذکور در راستای قانون حمایت از سرمایه‌گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 91 کل کشور سهم هریک از بخش‌های آب و کشاورزی و صنعت و معدن به‌میزان 10 درصد معادل یک میلیارد و 508 هزار دلار تعیین شده که عملاً حدود 40 درصد از منابع مذکور و معادل ریالی 14هزار و 617 میلیارد ریال به هریک از بخش‌های اشاره شده اختصاص یافته است.

این خبر در حال بروزرسانی است... .

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon