افزایش جرایم ساختمانی در بهای واحدهای مسکونی مشهد تاثیری ندارد

افزایش جرایم ساختمانی در بهای واحدهای مسکونی مشهد تاثیری ندارد

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای شهر مشهد مقدس گفت: افزایش جرایم ساختمانی تاثیری در بهای واحدهای مسکونی مشهد ندارد.

علی اصغر نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: افزایش میزان جریمه‌های ساختمانی به هیچ عنوان در افزایش قیمت خانه تاثیری ندارد.

وی با بیان اینکه کار ما تاثیری بر افزایش قیمت خانه‌ها ندارد، گفت: قطعا اگر مسافری در تاکسی بنشیند و راننده تخلفی انجام بدهد مسافر وظیفه ندارد تا جریمه آن را بدهد پس باید مردم بدانند که تخلف متعلق به سازنده است و قرار نیست که آنها خسارت تخلف او را بپردازند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به انجام تخلفات بسیار ساختمانی افزود: از آن جایی که برخی سازندگان ساختمان تخلفاتی را صورت می‌دهند و ملک خود را نسبت به کشش بازار با بالاترین قیمت به فروش می رسانند پس باید در این باره قیمت واقعی تخلف خود را به شهرداری بپردازند.

نخعی خاطرنشان کرد: چندی پیش فردی برای ساخت برجی در خیابان هاشمیه به شهرداری مراجعه کرد برای بلندمرتبه سازی متری 300 هزار تومان به شهرداری پرداخت کرد  در آخرین اطلاعاتی که از این برج به دست بنده رسیده است مشخص شده که آن فرد هر متر از آن ساختمان را تا 18 میلیون تومان نیز به فروش رسانده است.

وی تاکید داشت: در این یک موضوع همه می‌بینند که آن سازنده هیچ گاه نمی‌گوید پروانه را ارزان خریده‌ام پس باید ملک خود را با قیمت ارزان تر و متناسب با پروانه خریداری شده بفروشم بلکه اکثر سازندگان همیشه به بالاترین قیمت و بالاترین کشش بزار ملک خود را به فروش می رسانند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از برخی ساخت و سازها در شهر گفت: متاسفانه هم اکنون تعداد کمی از متخصصان در شهر در حال ساخت و ساز هستند در صورتی که افرادی که هیچ تخصصی ندارند وارد این عرصه می‌شوند و زمانی هم که برایشان صرفه اقتصادی نداشته باشد به سیاست‌های شورای شهر و شهرداری اعتراض می‌کنند.

نخعی تصریح کرد: زمانی که برخی خود قیمت زمین‌ها را بالا و پایین می‌کنند شورای شهر و شهرداری هیچ مسئولیتی در قبال سود آنها از ساخت و ساز ندارد.

وی نظم را عامل اصلی پیشرفت در شهر دانست و تاکید داشت: اگر همه مسائل نظم بگیرند قطعا فعالیت‌های اقتصادی در شهر صرفه اقتصادی دارد و اگر این اتفاق صورت نگیرد قطعا مشکل اصلی از خود فرد است.

انتهای پیام/‌ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon