پورکاشیان: پیشرفت شطرنج ایران در گرو حمایت بیشتر مسئولان است

پورکاشیان: پیشرفت شطرنج ایران در گرو حمایت بیشتر مسئولان است

خبرگزاری تسنیم: بانوی شطرنج‌باز کشورمان پیشرفت سریع‌تر این رشته ورزشی در ایران را منوط به نگاه بهتر مسئولان دانست.

آتوسا پورکاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره نایب قهرمانی‌اش در مسابقات غرب آسیا اظهار داشت: این تورنمنت هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و با توجه به اینکه نفر اول جواز حضور در جام جهانی را کسب می‌کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. من هم رقابت نزدیکی با شطرنج‌باز چینی الاصل تیم قطر داشتم اما به دلیل شکست در دیدار مستقیم نتوانستم روی سکوی قهرمانی بایستم. اگر در جدال با «ژو چن» که سابقه قهرمانی در جهان را دارد، می‌توانستم به تساوی برسم الان قهرمان شده بودم.

وی در ادامه افزود: دیگر حسرت این فرصت را نمی‌خوردم و تلاش خواهم کرد تا در مسابقات پیش‌رو بتوانم عناوین بهتری کسب کنم.

بانوی شطرنج‌باز کشورمان درباره سطح شطرنج‌ ایران گفت: در غرب آسیا بدون رقیب هستیم اما هنوز با کشورهای برتر قاره همچون چین و هند فاصله داریم. این دو کشور مدت‌هاست که در صدر برترین‌های آسیا و حتی دنیا هستند و کارمان برای رسیدن به سطح آنها واقعاً دشوار است.

پورکاشیان در پاسخ به این سؤال که «آیا تیم شطرنج‌ بانوان نیز مثل تیم آقایان مربی ندارد؟»، عنوان کرد: بله، این موضوع صحت دارد. ما دو سال است که مربی نداریم و شطرنجبازان برای آماده‌سازی از جیب خود هزینه می‌کنند. اگر مربی بالای سر تیم باشد، انسجام بیشتری در تیم ملی ایجاد می‌شود و این قطعاً به نفع شطرنج‌ ایران خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شطرنج‌ ایران روند رو به رشدی دارد و فکر می‌کنم این روند حرکتی ادامه خواهد داشت. بدون شک اگر مسئولان حمایت بیشتری داشته باشند و نگاه بهتری به شطرنج‌ شود، این پیشرفت سریع‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon