احداث بیمارستان بعد از هر زلزله‌ای در کمتر از ۳ ساعت

احداث بیمارستان بعد از هر زلزله‌ای در کمتر از 3 ساعت

خبرگزاری تسنیم: دبیرعلمی جامعه جراحان ایران با اشاره به اینکه احداث بیمارستان "صحرایی" بعد از هر زلزله‌ای باید در ۳ ساعت صورت پذیرد، گفت‌: در زلزله بم، به علت سوانح جمعی،تجربه کم نیروی انسانی و فاصله زیاد شهرها،در رسیدگی آسیب دیدگان مشکل ایجاد شد.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سیاوش صحت در سمینار جراحی در جنگ با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشورمان، اظهار داشت: آنچه اکنون مساله آزاردهنده و قابل توجه برای ایران محسوب می‌شود، تهدید زلزله است و لذا باید برای این منظور همواره آماده باشیم.

وی با اشاره به اینکه در زلزله بم، به علت سوانح جمعی، تجربه کم نیروی انسانی و فاصله زیاد شهرها نسبت به یکدیگر، در رسیدگی به آسیب دیدگان با مشکل مواجه شدیم، اظهار کرد: با توجه به این تجربه، باید همه تلاش خود را در تجهیز نیروها و بهره‌مندی از بیمارستان صحرایی به‌منظور کمک رسانی سریع به آسیب‌دیدگان در مواقع لزوم به‌کار بندیم به طوریکه در سه ساعت خدمات به مناطق آسیب دیده انجام شود و همچنین آمبولانس مجهز نیز می‌تواند کمک رسانی را سرعت بخشد.

صحت خاطرنشان کرد: این مهم می‌تواند مقدمه‌ای برای ایجاد یک سیستم و مدیریت واحد باشد.

در سمینار جراحی در جنگ سیدرضا رئیس‌کرمی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر نیز با اشاره به اینکه در منطقه‌ای قرار داریم که اقصی نقاط آن درگیر جنگ‌های متعدد است، اظهار داشت: خدا را شاکریم که کشورمان در امنیت قرار دارد و لذا باید در این زمینه برای کمک به کشورهای منطقه و همچنین آمادگی در برابر مقابله با حوادث احتمالی در کشور آماده باشیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی متعدد در زمینه افزایش آمادگی واحدها و نیروهای انسانی، افزود: به علاوه امیدواریم از این پس با همکاری جامعه جراحان و کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ بتوانیم تیم‌های قوی‌تر و آماده‌تر از قبل تشکیل دهیم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری همایش‌های علمی چون جراحی جنگ، روند ساماندهی تیم‌ها در ابعاد درمانی و روانی بهبود پیدا کند تا در همه استان‌ها تیم‌های آماده داشته باشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon