خطرناکترین کمک‌رسانی ایران در جهان تا مطالبه قوه قضائیه و دولت‌ از مارلبوروی آمریکا

خطرناکترین کمک‌رسانی ایران در جهان تا مطالبه قوه قضائیه و دولت‌ از مارلبوروی آمریکا

خبرگزاری تسنیم: هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد از جمله روایت خطرناکترین کمک‌رسانی ایران در جهان تا مطالبه قوه قضائیه و دولت‌ از شرکت مارلبوروی آمریکا و طرحی که قرار است پزشکان ایرانی با بیماران خارجی همراه شوند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، در هفته ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد از جمله اینکه محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برای سونوگرافی توسط متخصصان زنان و زایمان هیچگونه تعرفه ای وجود ندارد، گفت: بنابراین متخصصان زنان برای انجام سونوگرافی هیچ مبلغ اضافی به جز حق ویزیت نباید دریافت کنند.

ناباروری بر اثر استرس

اعظم رحمانی یک متخصص سلامت و بهداشت باروری با تشریح اثرات لیزر درمانی بر ناباروری و همچنین تأثیرات اشعه موبایل بر ناباروری؛ استرس را از عوامل مهم ایجاد اختلال در سیکل باروری عنوان کرد و گفت: بهترین سن برای بارداری 18 تا 35 سال است.

بازار غیررسمی داروهای بیماران مهاجر افغان در اطراف بیمارستانها

احمد قویدل مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به بازار غیر رسمی اطراف بیمارستانها برای تامین غیرمجاز داروهای یارانه ای بیماران هموفیلی مهاجر افغان گفت: رصد دقیق رهبری پاسخ روشنگرانه‌ای به گزارش‌های غیرواقعی درباره مهاجران افغان در ایران بود.

هر 3 کاروان حج فقط یک پزشک!

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از تصمیم حضور فقط یک پزشک برای هر 3 کاروان حج خبر داد.

"مسمومیت" حاصل نزدیک شدن به سیگاری‌ها

محمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران از جمع آوری فیلترهای سیگار خبر داد و گفت: فیلتر سیگارها به مرور زمان تجزیه و مسمومیت ایجاد می‌کند، و بیشترین خطر هم در اماکنی است که سیگاری‌ها بیشتر آنجا تجمع می‌کنند.

آزمایشگاهی که 15 سال است خاک می‌خورد

محمد تقی‌خانی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ایران جدیدترین موضع و برنامه‌ها برای بهره برداری از آزمایشگاه مرجع دوپینگ کشور که حدود 15 سال است، خاک می‌خورد را تشریح کرد.

پزشکان ایرانی با بیماران خارجی همراه می‌شوند

محمد پناهی دبیرشورای راهبری گردشگری سلامت با اشاره به اینکه با شناسنامه دار شدن دفاتر گردشگری سلامت ورود بیماران خارجی از مرزهای زمینی،هوایی و دریایی با مشارکت وزارت بهداشت ساماندهی می‌شود،گفت: با هر بیمار خارجی یک پزشک نیز با آنان همراه می‌شود.

انتقاد از یک غفلت بین‌المللی هلال‌احمر در دنیا

محمد رئیس زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از یک غفلت بین المللی هلال احمر در دنیا انتقاد کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، با اشاره به یک غفلت مهم و بین المللی هلال احمر در دنیا اظهار داشت: این چند سال در بحث بهره‌گیری از پتانسیل دانش پزشکی ایران و استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی برای ارتباط با کشورهای همسایه و کم برخوردار یک غفلت اساسی شده است، علی‌الخصوص از طرف هلال احمر، بنابراین غفلتی صورت پذیرفته است که باید جبران شود.

درمان تمام بیماری‌ها در کشور امکان‌پذیر است

بهرام عین اللهی معاون اسبق وزیر بهداشت با اشاره به لیست رقبای ایران در کسب مرجعیت علمی منطقه و دنیا؛ از درمان تمام بیماری‌ها در کشور خبر داد.

خبر "بد" دارویی نداریم

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه خبر"بد" دارویی در کشور وجود ندارد، از توزیع داروی "سلسپت" مهمترین دارویی بیماران پیوندی کشور تا هفته آینده خبر داد.

مطالبه قوه قضائیه و دولت‌ از شرکت‌ مارلبروی آمریکا

علی‌اکبر سیاری معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه جلد سیگارهای کشور هشدار دهنده‌تر می‌شود، گفت: قوه قضائیه و دولت‌ باید از شرکت‌ مارلبروی آمریکا برای ورود 4میلیارد سیگار تولیدی این شرکت در ایران مطالبه و خسارات مصرف تولیدات دخانی را انجام دهد.

دختران در قلیان‌کشی پیشی گرفتند

خسرو صادق‌نیت رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت با هشدار نسبت به قلیان‌های مخدری و دود دسته سوم دخانیات از پیشی گرفتن قلیان‌کشی دختران نسبت به پسران خبر داد و گفت: آموزش و پرورش نباید در حوزه پیشگیری از دخانیات در بین دانش آموزان مقاومت کند.

کشف جدید رازهای معماری خانه رضا میرپنج

فرهاد علی اکبری گاوزن درباره جدیدترین وضعیت بازسازی موزه استاد صنعتی اظهار داشت: در حال حاضر 50 درصد بازسازی این موزه پیش رفته است و در حین بازسازی نیز به رازهای خاصی درباره معماری این بنا دست پیدا کردیم.

وی درباره معماری این بنای 130 ساله که زمانی رضاخان به عنوان منزل مسکونی خود از آن استفاده می‌کرد، بیان داشت: در حین بازسازی متوجه شدیم که تمام آهن‌های که در این بنا مورد استفاده قرار گرفته است به هیچ عنوان به یکدیگر جوشکاری نشده است و به روشی خاصی روی هم قرار گرفته بودند.

اکبری ادامه داد: در زمان بازسازی این بنا که به عنوان موزه استاد صنعتی مورد استفاده قرار می‌گرفت، مصالح این بنا که بیشتر چوب بوده است به هیچ عنوان و بعد از یک صد سال آسیبی به خود ندیده است بطوریکه می‌توانیم بار دیگر از همین مصالح در بازسازی این بنا استفاده کنیم.

روایتی نفس‌گیر از نحوه کمک‌رسانی دریایی ایران به خطرناک‌ترین کشور جهان

محمود مظفر رئیس اسبق سازمان امداد و نجات ایران در مقایسه‌ای درباره ارسال کمک‌های هلال احمر ایران به یمن با خطرناک‌ترین کشور جهان (سومالی) پیشنهادهایی برای ارسال مجدد کمک‌های انساندوستانه کشورمان به مردم مظلوم یمن مطرح کرد.

عضوی از بدن که با یک سوم آن می‌توان زنده ماند

سیدمؤید علویان رئیس شبکه هپاتیت ایران، توضیحاتی مبسوطی درباره فعالیت و اهمیت "کبد"؛ عضوی از بدن که با یک سوم آن می‌توان زنده ماند، ارائه کرد.

مباحث جمعیتی مچ‌گیری و دیدگاه‌های جاسوسی نیست، اقناعی است

محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با انتقاد از هر گونه مچ‌گیری و مطرح کردن مباحث جاسوسی در مقوله جمعیتی گفت: امروز برای پیشبرد سیاست‌های جمعیتی باید با نگاه روبه جلو پیش رفت که از مهمترین آن اقناع کردن جامعه و برداشتن موانع جمعیتی است.

تصاویر متحد‌الشکل 300 هنرمند در فضای مجازی به احترام 175 غواص شهید

مسعود جلالی سخنگوی کمپین آرامش روان از ابتکار 300 هنرمند عضو کمپین آرامش روان که تصویری متحد الشکلی از نماد 175 غواص شهید را در فضای مجازی منتشر کردند، خبر داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon