نگاه دردمندانه آیت‌الله امینی به مشکلات جوانان از جاده انصاف خارج نمی‌شود


نگاه دردمندانه آیت‌الله امینی به مشکلات جوانان از جاده انصاف خارج نمی‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله امینی نگاه دردمندانه‌ای برای حل مشکلات جوانان دارد که این خود اکسیر احمر است اما نکته مثبت این نگاه در ارائه راه علاج و طی طریق در جاده انصاف است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی لاریجانی که در دهمین دوره تجلیل از پژوهشگران حوزه دین سخن می‌گفت، اظهار داشت: آیت الله امینی از پژوهشگران برجسته حوزه دین هستند و چون این جلسه برای تجلیل از آیت الله معرفت(ره) نیز تشکیل شده است، بی‌مناسبت نیست به اشتراکات آثار این دو متفکر برجسته بپردازیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این دو بزرگوار هر دو جامعیت فکر اسلامی را مد نظر قرار داده‌اند و تک‌بعدی به آن نگاه نکرده اند. آثار آیت الله امینی نشان می‌دهد که ایشان هم حوزه تربیت را مد نظر قرار داده است و هم حوزه‌های دیگر را و نگاه به دین را تک‌ساحتی ندیده است زیرا دین خاتم برای همه ابعاد بشر حرف دارد و این در آثار ایشان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: دیگر ویژگی ایشان، علاقه آیت الله امینی به نویسندگی است و در آثاری که دارند، اشکالات کار خود را نیز می‌نویسند که در کمتر کسی دیده می‌شود که از انصاف ایشان ناشی می‌شود و می‌توان گفت آیت الله امینی هیچ‌گاه از جاده انصاف خارج نشده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه آیت الله امینی نگران جوانان هستند، تصریح کرد: این نگرانی ایشان در آثارشان مشهود است و هرگاه خدمتشان می‌رسیم، این مسئله را مطرح می‌کنند. در جامعه امروز نگاه دردمندانه به جوانان اکسیر احمر است و این اکسیر در نزد ایشان یافت می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نگاه دردمندانه آیت الله امینی از جاده انصاف خارج نمی‌شود و نگاه منفی پیدا نمی‌کنند، بلکه راه علاج ارائه می‌کنند که نکته مثبتی است.

وی گفت: از سوی دیگر در همه آثار آیت الله امینی، اخلاق گرایی وجود دارد و این کار از کمتر کسی برمی‌آید.

لاریجانی تصریح کرد: تجلیل از عالمان دینی و شخصیت‌های برجسته در دوران حیاتشان، بسیار کار نیکویی است که بعد از انقلاب رایج شد و جا دارد یادی از آیت الله معرفت(ره) نیز داشته باشیم که برداشت‌های لطیفی از قرآن داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مرحوم آیت الله معرفت می‌گفتند که محتمل است این برداشت از آیه درست باشد زیرا علوم تجربی و ریاضی امروز ما هیچ‌کدام قطعی نیستند و نباید قرآن را به علومی که قطعی نیستند، محدود کنیم. 

وی گفت: در این مجال به روح آیت الله معرفت(ره) عرض ارادتی داشتیم و امیدوارم این چنین فرصت‌هایی برای ارادت به ساحت علما و دانشمندان باز هم فراهم شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon