طرح راه‌آهن گرگان- بجنورد-مشهد به زودی از گرگان آغاز می‌شود


طرح راه‌آهن گرگان- بجنورد-مشهد به زودی از گرگان آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح راه‌آهن گرگان به خراسان رضوی از مبدا آن، گرگان تا دو ماه آینده عملیاتی می‌شود.

عیسی امامی در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت کمربندی جدید گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: با دو سال کار توانستیم ردیف بودجه‌ای برای پروژه راه‌آهن گرگان-مشهد بگیریم و عملیات اجرایی آن از گرگان آغاز شود که به دلایلی این پروژه با کندی پیش می‌رود.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی، میزان پیشنهادی فاینانس چینی واقعی نبوده و تصمیم به مناقصه جدید گرفته شد و مناقصه جدید هم انجام شده و در دو هفته آینده نتیجه مناقصه معرفی می‌شود و کار عملیاتی آن تا دو ماه آینده آغاز می‌شود.

امامی گفت: برای سرعت بخشیدن به این طرح که جزو آرزوهای مردم گلستان است، به دنبال تامین اعتبار مورد نظر هستیم که با نظر وزارت‌خانه از طریق فاینانس تامین شود.

وی افزود: با توجه به ردیف بودجه‌ای، این پروژه به چند فاز تقسیم شده و از چند محور آغاز می‌شود که فاز نخست مسیر گرگان به سمت بجنورد 146 کیلومتر در داخل استان گلستان است که  در این مسیر چند دهنه پل و تونل ساخته خواهد شد.

امامی همچنین از بهره‌برداری از فاز نخست کمربندی جدید گرگان در 2 ماه آینده خبر داد و افزود: با بازدیدهای میدانی و بررسی‌های وزارتخانه اعلام شد که عملیات اجرایی این پروژه به خوبی پیش رفته و فاز نخست آن تا دو ماه آینده قابلیت بهره‌برداری دارد.

وی اظهار داشت: با نشستی که با وزیر راه و شهرسازی داشته‌ایم پیشنهاداتی برای تامین منابع مالی آن انجام شده که وزیر نیز دستوراتی برای اجرای فاز دوم این طرح داده است.

امامی افزود: با کلنگ‌زنی فاز دوم امیدواریم تا پایان سال 95 این طرح به اتمام برسد و یکی از خواسته‌های بحق مردم منطقه مرتفع شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon