مدارس مازندران دارای ۲۰ سالن نیمه‌کاره ورزشی است

مدارس مازندران دارای 20 سالن نیمه‌کاره ورزشی است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر ارتقا سرانه فضاهای ورزشی در مدارس استان، گفت: مدارس مازندران دارای ۲۰ سالن نیمه‌کاره ورزشی است.

سید علی قاسمی تروجنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار داشت: همان‌گونه که درس و تحصیل دانش  آموزان برای ما مهم بوده، حفظ سلامتی و تندرستی آنها نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه میانگین سرانه ورزشی دانش آموزان در مدارس استان، 8 سانتی متر است، افزود: مازندران از استعدادهای بالای ورزشی برخوردار بوده که می‌توان در این  زمینه  استعدادیابی کرد.

به گفته قاسمی، در مازندران 70 سالن ورزشی وجود دارد و حدود 20 سالن نیمه کاره نیز در دست ساخت است.

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل زندگی آپارتمان نشینی دانش آموزان به طور کامل فعال و با تحرک نیستند، در نتیجه  ورزش برای بهبود سلامتی و نیز ارتقای سطح سلامت آنها مفید است.

مدیرکل آموزش و  پرورش مازندران گفت: ورزش علاوه بر ایجاد نشاط، سر زندگی و بهداشت روان، تاثیرات فراوانی در یادگیری و آموزش صحیح دارد.

وی افزود: مازندران از استعداد خوبی در عرصه‌های ورزشی برخوردار بوده، به گونه ای که در تیم ملی کشتی از 15 کشتی گیر، 9 نفر مازندرانی بودند.

قاسمی گفت: در مازندران هزار و 500 مربی ورزش  فعالیت می‌کنند که وجود این  مربیان بستر خوبی برای فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان را فراهم می‌کند.

وی افزود: متاسفانه در مدارس نیز آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که برای جلوگیری از گسترش آسیب‌ها باید طرحی ویژه را در مدارس اجرا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: متاسفانه ریشه اغلب آسیب‌پذیری‌های اجتماعی دانش آموزان در عدم آشنایی کافی آنها با مهارت‌های اجتماعی است.

وی به نقش مهم خانواده در شکل‌گیری شخصیت کودکان اشاره کرد و گفت: در این راستا باید به  خانواده‌ها آموزش داد.

قاسمی با بیان اینکه504  هزار دانش اموز در مدارس مازندران مشغول به تحصیل هستند، گفت: بیش از 17 درصد دانش آموزان مازندران در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon