۵۴ شهید و ۳۲۰ زخمی حاصل حملات ددمنشانه سعودی به صنعا

54 شهید و 320 زخمی حاصل حملات ددمنشانه سعودی به صنعا

خبرگزاری تسنیم: تجاوز سعودی به یمن در حالی وارد ماه سوم خود شده است که این رژیم همچنان مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی، توپخانه‌ای و موشکی خود قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، تجاوز سعودی به یمن وارد ماه سوم خود شده است و این رژیم همچنان مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی، توپخانه‌ای و موشکی خود قرار می‌دهد.

مؤسسه «خانه آزادی» یمن در هفتمین گزارش آماری خود از اوضاع انسانی در یمن اعلام کرد که بر اثر حملات عربستان تا 23 می [دوم خرداد ماه]، 4021 یمنی شهید و 7017 تن نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارشی که مؤسسه خانه آزادی یمن منتشر کرده است در این حملات همچنین 576 کودک و 261 زن نیز به شهادت رسیده‌اند و نیز 1121 تن از زخمی‌ها کودکان زیر 15 و 782 تن زن هستند.

جنگنده‌های سعودی روز گذشته صنعا پایتخت یمن و مناطق مختلف استان حجه را بمباران کردند. شمار شهدای تجاوز نظامی ارتش سعودی به منطقه السبعین در شهر صنعا پایتخت این کشور به 54 نفر و شمار زخمی‌ها نیز به 320 نفر رسیده است.

در پی حملات عربستان به منطقه «بکیل المیر» واقع در نزدیکی مرزهای عربستان در استان حجه یمن دست‌کم 30 تن شهید و 5 نفر دیگر زخمی شده‌اند. این در حالی است که در پی حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن نیز شماری از مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن به شهادت رسیدند.

جنایات ددمنشانه سعودی علیه مردم یمن در حالی ادامه دارد که سازمان‌ها و مجامع بین المللی از جمله کمیته بین المللی صلیب سرخ بار دیگر نسبت به بروز فاجعه انسانی در یمن به‌دلیل جلوگیری عربستان از ورود کمک‌های بشردوستانه هشدار دادند.

کشته شدن شماری نظامی سعودی در حمله نیروهای یمنی به پادگان «شجبه»

در حمله ارتش و نیروهای مردمی یمن به پادگان شحبه عربستان، شماری از نظامیان سعودی کشته و تعدادی از مهمات جنگی آنها منهدم شدند.

نیروهای یمنی پایگاه نظامی "الوعوع" عربستان را هدف قرار دادند

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با کمک اهالی مناطق مرزی این کشور، پایگاه نظامی "الوعوع" عربستان در نجران را هدف قرار دادند.

پیشروی نیروهای امنیتی یمن

این در حالی است که نیروهای امنیتی یمن موفق شدند شکست‌های سنگینی به گروه تروریستی القاعده در استان مأرب در مرکز این کشور وارد کنند. دو منطقه "المخدر" و "نجد العتق" در مأرب شاهد پیشروی چشم گیر نیروهای امنیتی یمن بود.

همچنین در پی حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای نیروهای امنیتی یمن به مراکز امنیتی "الإم‌بی‌سی" و "تویلق" عربستان در جیزان، این مراکز تخریب و تجهیزات نظامی موجود در آن طعمه حریق شد و نیروهای امنییتی سعودی نیز از این مکان گریختند.

ارتش یمن همچنین برج دیده‌بانی پایگاه "الإم‌بی‌سی" را با خمپاره هدف قرار داد.

جنگنده‌های سعودی 20 بار شهر صعده را بمباران کردند

جنگنده‌های سعودی از شب گذشته تا بامداد امروز 20 بار مناطق مختلف شهر صعده و حومه آن واقع در شمال یمن را بمباران کردند و پرواز جنگنده‌ها همچنان ادامه دارد.

عربستان کشته‌شدن نظامیان خود در مرز با یمن را تأیید کرد

وزارت کشور عربستان خبر کشته شدن دو نظامی خود و زخمی شدن 5 تن دیگر را در پی شلیک خمپاره از سمت یمن تأیید کرد.

برقراری امنیت منطقه بئر احمد توسط ارتش و نیروهای مردمی

ارتش و کمیته‌های مردمی امنیت منطقه بئر احمد در عدن واقع در جنوب یمن را به طور کامل برقرار کردند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان