نگاهی بر عملکرد تیم فوتبال صبای قم در لیگ چهاردهم


نگاهی بر عملکرد تیم فوتبال صبای قم در لیگ چهاردهم

خبرگزاری تسنیم: تیم فوتبال صبای قم در چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال با کسب عنوان نهم به کار خود پایان داد و دو نیم فصل متفاوت را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، تیم فوتبال صبای قم در پایان فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال در سالی که مهم‌ترین اتفاق آن استقرار تمرینات تیم بزرگسالان صبا در قم بود به مقام نهم رسید.

صبا که در طول فصل فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت و مشکلات مالی، این تیم را تا حدود زیادی آزار داد با 2 مربی متفاوت همکاری کرد و در نهایت نتوانست خود را در جمع تیم های نیمه بالایی جدول حفظ کند.

8 پیروزی، 10 تساوی و 12 شکست از مجموع 30 مسابقه و کسب 34 امتیاز از 90 امتیاز ممکن، نتیجه نهایی کار تیمی بود که در یک نیم فصل با صمد مرفاوی و در نیم فصل بعدی با مهدی تارتار کار کرد.

نگاهی به نتایج صبا در دو نیم فصل نشان می‌دهد مشکلات مالی از یک سو و از دست دادن 2 مهاجم گلزن صبا در نیم فصل نقش مهمی در نتایج ضعیف صبا و ناکامی این تیم در تکرار نیم فصل درخشان نخست، داشته است.

فشارهای مالی صبا در نیم فصل دوم به اوج خود رسید و سبب شد صبا علاوه بر این که مارکو اوره لیو آیوبل و احمد حسن زاده را که شاه مهره های صبا در نیم فصل نخست بودند از دست دهد، نتواند در نقل و انتقالات نیم فصل مهره قابل اتکایی به تیم خود اضافه کند.

به عبارت دیگر صبا پس از جدایی 2 مهاجم تراز اول خود، بازیکنانی در فاز تهاجمی به ترکیب خود اضافه کرد که هیچ سودی برای این تیم نداشتند و همه این مهاجمان روی هم یک گل برای صبا به ثمر رساندند که آماری فاجعه بار برای عملکرد یک تیم در نقل و انتقالات نیم فصل بود.

بازیکنانی چون محمد اوسانی، لوسب چاخواشویلی و محمد حیدری در صبا نقشی کاملاً توریستی داشتند و جواد کاظمیان هم پس از حضور در چند مسابقه با وجود به ثمر رساندن یک گل، آن قدر ناامید کننده ظاهر شد که تارتار تصمیم گرفت در هفته های پایانی از وی بازی نگیرد.

نکته مثبت صبا در این فصل فرصتی نه چندان قابل توجه به بازیکنان بومی بود چنان که محسن کرمی بازیکن بومی صبا در هفته های پایانی لیگ فرصت حضور در میدان را پیدا کرد و داوود بهادری نیز در چند بازی مهم صبا برای این تیم به میدان رفت اما در مجموع به نظر می‌رسید صبا ظرفیت بیشتری برای میدان دادن به بازیکنان بومی داشت.

فشارهای مالی به باشگاه صبا در چند نوبت سبب اعتراض بازیکنان صبا شد که بازیکنان کهنه کار صبا در این زمینه پیش قدم بودند و عدم حضور قربانی در هفته های پایانی فصل در ترکیب صبا از همین مسائل آب می‌خورد.

صبا در نیم فصل نخست

صبا در لیگ چهاردهم کار خود را با پیروزی 2 بر یک برابر ذوب آهن در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم آغاز کرد در حالی که ایوب کلانتری و آمبونو آچیله بازیکنان تازه وارد صبا در این بازی برای صبا گلزنی کردند.

صبا با صمد مرفاوی در هفته دوم در بندر انزلی برابر ملوان به تساوی بدون گل دست یافت و در هفته سوم در مشهد در حالی که تا آخرین ثانیه‌ها با گل رضا عنایتی از پدیده عقب بود با ضربه آزاد احمد حسن زاده به گلی دیرهنگام رسید و یک امتیاز با ارزش از مشهد به دست آورد.

در هفته چهارم لیگ برتر، صبا در قم با 2 گل از ایوب کلانتری و احمد حسن زاده 2 بر صفر برابر نفت مسجد سلیمان به برتری رسید اما در هفته پنجم بالاخره طعم شکست را چشید و در مسابقه ای پرگل در تبریز در حالی که با دو گل احمد حسن زاده و ایوب کلانتری 2 بر صفر از تراکتورسازی جلو بود، با درخشش محسن دلیر و لوسیانو ادینهو، 4 بر 2 به تراکتور سازی باخت.

شکست صبا در هفته ششم نیز ادامه یافت و صبا این بار در قم برابر پرسپولیس با دو گل از امید عالیشاه و مهدی طارمی برابر پرسپولیس با مربیگری علی دایی بازنده شد و در هفته هفتم در تهران، برابر راه آهن در روز گلزنی هادی شکوری و آمبونو آچیله به تساوی 2 بر 2 رسید.

در هفته هشتم، صبا در خانه شکست تلخی را برابر استقلال خوزستان و عبدالله ویسی متحمل شد و در حالی که در نیمه نخست با گل احمد حسن زاده برنده به رختکن رفته بود در نیمه دوم با گل های میثم مجیدی و ایمان با صفا، بازنده شد.

در هفته نهم، صبا در یک بازی سنگین در اصفهان به تساوی ارزشمند یک بر یک دست یافت در حالی که مارکو اوره لیو آیوبل برای صبای قم و لوسیانو پریرا برای سپاهان در این بازی گلزنی کردند.

در هفته دهم صبا در قم با گل مارکو از سد سایپا گذشت و در هفته یازدهم همین نتیجه در بازی صبا و پیکان در تهران با گل دیرهنگام مارکو تکرار شد و سپس در هفته دوازدهم صبا باز هم یک بر صفر بازی خود را با برد پشت سر گذاشت و با گل جلال علیمحمدی در روز ممنوعیت تصویربرداری از مسابقات لیگ، گسترش را شکست داد.

در هفته سیزدهم، صبا پس از 3 برد متوالی در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال رفت و با گل چیپ ایوب کلانتری برابر استقلال به تساوی یک بر یک رسید اما در هفته چهاردهم در قم در روز هنرنمایی ایمان مبعلی، 2 بر یک به نفت تهران باخت در حالی که ایوی کلانتری با یک شوت از راه دور تنها گل صبا را به ثمر رساند.

آخرین بازی صبا تحت رهبری صمد مرفاوی در اهواز برابر فولاد برگزار شد که صبا با گل زیبای مارکو اوره لیو در دقایق آغازین بازی و سپس حفط این گل با درخشش مهرداد طهماسبی، 3 امتیاز مهم را به جیب زد و در رده پنجم نیم فصل قرار گرفت.

صبا در نیم فصل دوم

نخستین بازی صبا در نیم فصل دوم در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد در حالی که صبا در این بازی برابر ذوب آهن، بدون حضور مرفاوی که به صورت یک طرفه قراردادش را با صبا فسخ کرده و به پیکان رفته بود، با کادر فنی بومی خود به دیدار ذوب آهن رفت و در روز گلزنی مارکو اوره لیو آیوبل، 3 بر یک به ذوب آهن باخت.

صبا در هفته هفدهم لیگ برتر در نخستین تجربه خود با مهدی تارتار در قم برابر ملوان انزلی با مربیگری فیروز کریمی قرار گرفت و در حالی که با گل جلال علیمحمدی از حریف پیش بود در دقایق پایانی روی اشتباه مهرداد طهماسبی، توسط محسن یوسفی دروازه خود را باز شده دید و به تساوی یک بر یک رسید.

در هفته هجدهم، صبا در قم از پس پدیده خراسان بر نیامد و به تساوی بدون گل قناعت کرد و در هفته نوزدهم در مسجد سلیمان، در مسابقه ای دشوار در جو متشنج ورزشگاه شهید بهنام محمدی، با تک گل فرزاد محمدی به نفت باخت.

ناکامی های صبا در هفته بیستم لیگ برتر هم ادامه یافت و صبا در این هفته در قم در حالی با 2 گل از حسین بادامکی، 3 بر 2 مغلوب تراکتورسازی شد که نمایش خوبی داشت اما درخشش ادینهو و اشتباهات دروازه بان صبا از یک سو و تصمیمات اشتباه داور، نتیجه را به سود تبریزی‌ها رقم زد.

در هفته بیست و یکم لیگ برتر، صبا به امید جبران مافات در تهران به دیدار تیم بحران زده پرسپولیس رفت و برابر این تیم به تساوی بدون گل رسید و در هفته بیست و دوم در قم با تنها گل جواد کاظمیان برابر راه آهن به برتری دست یافت و این پیروزی، نخستین برد صبا در نیم فصل دوم بود.

در هفته بیست و سوم، صبا در اهواز با 2 گل سید مهدی سید صالحی و میثم بائو در روز از دست دادن پنالتی توسط حسین بادامکی، مغلوب استقلال خوزستان شد و در هفته بیست و چهارم در قم کاری کارستان کرد و سپاهانی را که بعدها قهرمان لیگ برتر شد با 2 گل از ایوب کلانتری و جلال علیمحمدی در روز اخراج رحمان احمدی دروازه بان سپاهان شکست داد.

بیست و پنجمین مسابقه صبا در لیگ چهاردهم، در کرج برگزار شد و صبا در این بازی سنگین‌ترین شکست فصل خود را با بخت 3 بر صفر برابر سایپا متحمل شد و در هفته بیست و ششم در قم برابر پیکان در روز بازگشت صمد مرفاوی به قم، به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل نرسید.

صبا در هفته بیست و هفتم در تبریز به دیدار شاگردان فراز کمالوند در گسترش فولاد رفت و برابر این تیم به تساوی بدون گل دست یافت و در هفته بیست و هشتم در قم در روز گلزنی حسین بادامکی، 2 بر یک به استقلال تهران باخت.

شکست پرحاشیه برابر نفت تهران در خانه حریف با پنالتی وحید حمدی نژاد بازیکن سابق صبا در روزی که تارتار به شدت نسبت به عملکرد داور اعتراض کرد و کارشناسان نیز رأی به تضییع حقوق صبا دادند، یک باخت دیگر در کارنامه صبا درج کرد و در نهایت صبا با شکست 2 بر صفر در قم برابر فولاد به کار خود در لیگ پایان داد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon