شرکت پخش در سوخت‌رسانی به مالکان کشتی سلیقه‌ای عمل می‌کند

شرکت پخش در سوخت‌رسانی به مالکان کشتی سلیقه‌ای عمل می‌کند

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در زمینه تحویل سوخت به شناورها سلیقه‌ای عمل می‌کند، گفت: این شرکت بر اساس شرایط منطقه‌ای دستورالعملی مغایر با دستورالعمل‌های مصوب را اجرا می‌کند.

تیمورتاش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: در بحث سوختی که به مالکان کشتی تحویل می‌شود سه نوع قیمت داریم؛ یکی اینکه یارانه‌ای است که قیمت آن 250 تومان و دیگری نیمه‌یارانه‌ای است که قیمت آن 500 تومان می‌باشد.

وی با بیان اینکه سوختی که به‌صورت بانکرینگ است حدود 700 تا 800 تومان می‌باشد، گفت: دستورالعملی در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی داریم که می‌گوید بر چه اساسی می‌توان از سوخت یارانه‌ای، نیمه‌یارانه‌ای و بانکرینگ استفاده شود.

تیمورتاش ادامه داد: به‌عنوان مثال اگر بخواهیم کالایی را که از ایران به‌سمت دوبی حمل شده به کشور دیگری جابه‌جا کنیم از سوخت نیمه‌یارانه‌ای استفاده می‌شود. 

دبیر کل اتحادیه مالکان کشتی در ادامه با اشاره به اینکه اگر قرار باشد کالایی در مسیر دوبی به قطر و از آنجا به‌سمت ایران حمل شود سوخت یارانه‌ای در اختیار مالکان قرار می‌گیرد، بیان کرد: قیمت سوخت در حوزه حمل و نقل دریایی نسبتاً مناسب است البته اگر این قیمت‌ها بر اساس فرمول فائو محاسبه شود.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها بر اساس فرمول مذکور محاسبه نمی‌شود، به مثالی در این باره اشاره کرد و افزود: به‌عنوان نمونه اتومبیل‌ها در هر 100 کیلومتر حدود 10 لیتر بنزین مصرف می‌کنند اما خودروهای قدیمی تا 14 لیتر در هر 100 کیلومتر نیز مصرف سوخت دارند. باید در نظر داشت شناورهای دریایی عمر متوسطی حدود 24 سال دارند و باید بر اساس وضعیت کنونی آنها به این شناورها سوخت تحویل داده شود.

تیمورتاش با بیان اینکه متأسفانه این مسئله خوب محاسبه نمی‌شود، یادآور شد: خوشبختانه با شرکت پخش فرآورده‌های‌ نفتی ارتباطی برقرار و جلساتی برگزار شده و این موضوع در حال تعدیل است.

وی خاطرنشان کرد: هر از گاهی شرکت فرآورده‌های نفتی بر اساس شرایط منطقه‌ای یک دستورالعمل مغایر با دستورالعمل‌های مصوب را اجرایی می‌کند.

دبیر کل اتحادیه مالکان کشتی تأکید کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در بحث سوخت‌رسانی به شناورها سلیقه‌ای عمل می‌کند و این درست نیست.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه