ناکامی فرنگی‌کاران قم در آغاز لیگ برتر کشتی کشور‌‌


ناکامی فرنگی‌کاران قم در آغاز لیگ برتر کشتی کشور‌‌

خبرگزاری تسنیم: مرحله نخست مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی برای نماینده کشتی قم با موفقیت همراه نبود و تیم هیئت کشتی قم موفق به راهیابی به جمع برترین‌ها نشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، کشتی فرنگی در قم در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و حضور پر رنگ ورزشکاران قمی در تیم های ملی پایه و نیز بزرگسالان نشان دهنده این سیر صعودی است.

کسب عناوین متعدد از مسابقات جهانی، آسیایی، تورنمنت های بین المللی توسط کشتی گیران قمی در رشته فرنگی هیئت کشتی استان قم را بر آن داشت که با وجود محدودیت های مالی وارد عرصه لیگ برتر شود.

هیئت کشتی استان قم که در 2 سال اخیر عنوان برترین هیئت ورزشی استان قم را به دست آورده سال گذشته تیمی تحت نام صبای قم را به مسابقات لیگ فرستاد اما امسال تصمیم گرفت با نام هیئت کشتی وارد مسابقات شود.

حضور قابل توجه کشتی قم در فصل گذشته مسابقات جایزه بزرگ کشور و راهیابی به مسابقات کشتی باشگاه های جهان که با مقام هشتمی این تیم همراه بود، بخشی از عملکرد قابل تقدیر کشتی قم بوده است.

پس از پایان فصل و در آستانه فصل جدید لیگ برتر، هیئت کشتی قم اعلام کرد که به دلیل عدم پشتیبانی مالی از تیم کشتی قم از سوی باشگاه صبا، دیگر با این نام در لیگ برتر شرکت نمی‌کند.

تلاش تیم کشتی قم برای یافتن حامی مالی و جذب منابع ناموفق بود و در نهایت این تیم بدون اسپانسر و با تیمی صد در صد بومی و جوان وارد لیگ برتر کشتی فرنگی کشور شد.

بدون شک، حضور تیمی با میانگین سنی پایین و بدون حضور کشتی گیران نامدار نوید نتایج مثبتی را نمی‌داد و به نظر می‌رسد رویکرد اصلی هیئت کشتی قم برای حضور این تیم در لیگ برتر، سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی به منظور بهره وری در سال های آینده بود.

در وزن 59 کیلوگرم مهدی مرادحاصلی، در وزن 66 کیلوگرم حسین ابراهیمی، در وزن 71 کیلوگرم بهرام جلالی و در وزن 75 کیلوگرم مهدی ابراهیمی برای تیم کشتی فرنگی قم در لیگ برتر روی تشک رفتند.

در دسته 80 کیلوگرم امیرحسین مولایی، در وزن 85 کیلوگرم محمدعلی حیدری، در وزن 98 کیلوگرم علی اکبر حیدری و در وزن 130 کیلوگرم عباس نوری، مهدی قادری و یحیی جصاص برای تیم هیئت کشتی قم در ترکیب نهایی قرار گرفتند.

شکست برابر پیام نور تهران

فرنگی کاران قمی در نخستین مسابقه خود برابر تیم دانشگاه پیام نور تهران قرار گرفتند و در نهایت با حساب 26 بر 5 برابر این تیم بازنده شد.

در این مسابقه در وزن 59 کیلوگرم مهدی قادری از هیئت کشتی قم 14 بر 3 برابر مصیب اکبری از پیام نور تهران مغلوب شد و در دسته 66 کیلوگرم، حسین ابراهیمی از هیئت کشتی قم 10 بر یک برابر ابوذر نورزاده از پیام نور تهران شکست خورد.

در وزن 71 کیلوگرم، بهرام جلالی از هیئت کشتی قم برابر محمود حبیبی از پیام نور تهران با وجود یک مبارزه دیدنی و تساوی در امتیاز 8 در نهایت مغلوب کشتی گیر تهرانی شد.

در دسته 75 کیلوگرم، امیرحسین مولایی از هیئت کشتی قم مبارزه را 7 بر صفر به بهروز هدایت از تیم دانشگاه پیام نور واگذار کرد اما نخستین پیروزی نماینده قم در دسته 80 کیلوگرم با برتری 6 بر 5 مهدی ابراهیمی از قم برابر محمد کریمی از پیام نور رقم خورد.

در وزن 98 کیلوگرم، علی اکبر حیدری از تیم هیئت کشتی قم مقابل حسین نوری از پیام نور تهران 3 بر یک بازنده شد و در دسته 130 کیلوگرم عباس نوری از هیئت کشتی قم 8 بر صفر به مهدی نوری از پیام نور تهران باخت.

بدین ترتیب تیم هیئت کشتی قم در حالی 26 بر 5 برابر پیام نور تهران بازنده شد که تنها یک برد انفرادی کسب کرد و با کسب 19 امتیاز انفرادی در برابر 55 امتیاز انفرادی حریف شکست سنگینی را متحمل شد.

دومین باخت برابر نماینده خوزستان

دومین شکست تیم هیئت کشتی قم در مرحله نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور برابر نماینده اندیمشک رقم خورد.

فرنگی کاران قمی که در نخستین مسابقه خود برابر تیم دانشگاه پیام نور تهران مغلوب شده بودند این بار برابر تیم کشتی فنی مهندسی دوکوهه اندیمشک با حساب 27 بر 5 مسابقه را واگذار کردند.

در این مسابقه در وزن 59 کیلوگرم مهدی قادری از هیئت کشتی قم 8 بر صفر برابر عبدالمحمد پاپی از فنی و مهندسی دوکوهه اندیمشک مغلوب شد و در دسته 66 کیلوگرم، حسین ابراهیمی از هیئت کشتی قم 4 بر یک برابر کرامت عبدولی از اندیمشک شکست خورد.

در وزن 71 کیلوگرم، بهرام جلالی از هیئت کشتی قم برابر مهدی زید وند از فنی و مهندسی دوکوهه اندیمشک 8 بر صفر شکست خورد اما در دسته 75 کیلوگرم، امیرحسین مولایی از هیئت کشتی قم مبارزه را 5 بر صفر برابر فرشاد رستمی کیا از تیم اندیمشک به سود خود پایان داد.

در دسته 80 کیلوگرم مهدی ابراهیمی از قم برابر مهدی هدایی از فنی و مهندسی دوکوهه اندیمشک یک بر صفر بازنده شد و در وزن 85 کیلوگرم مسابقه مجتبی کریم فر از اندیمشک برابر نماینده قم به دلیل عدم معرفی کشتی گیر از سوی تیم کشتی قم در این وزن برگزار نشد و نتیجه آن 5 بر صفر به سود خوزستانی‌ها منظور شد.

در وزن 98 کیلوگرم، علی اکبر حیدری از تیم هیئت کشتی قم مقابل محمد بیرانوند از فنی و مهندسی دوکوهه اندیمشک 6 بر 2 بازنده شد و در دسته 130 کیلوگرم عباس نوری از هیئت کشتی قم 2 بر صفر به مسعود نعمت چگانی از فنی و مهندسی دوکوهه اندیمشک شکست خورد.

بدین ترتیب تیم هیئت کشتی قم با کسب 8 امتیاز انفرادی و 5 امتیاز تیمی در برابر 29 امتیاز انفرادی و 27 امتیاز تیمی حریف خوزستانی، بازنده شد و دومین شکست خود در این رقابت‌ها را متحمل شد.

حلوایی: برای حضور در لیگ برتر، حامی مالی نداریم

رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: برای حضور در لیگ برتر ، حامی مالی نداریم و عدم وجود اسپانسر توانایی های هر تیمی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

محسن حلوایی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: تیمی جوان و جویای نام را وارد مسابقات کرده‌ایم که حضور در این رقابت‌ها برای همه فرنگی کاران ما تجربه بسیار خوبی است.

وی افزود: به غیر از تیم کشتی قم، سایر تیم‌ها از حامیان مالی خوبی برخوردار هستند اما تیم هیئت کشتی قم فاقد حمایت مالی است و وقتی اسپانسری نباشد، یک تیم لیگ برتری ممکن است با مشکل مواجه شود.

رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: تمامی نفرات ما بومی هستند در حالی که در سایر تیم‌ها، کشتی گیرانی را می‌بینیم که با دریافت دستمزدی قابل توجه به عضویت باشگاه های مختلف درآمده‌اند و تیم قدرتمندی تشکیل شده است.

حلوایی بیان کرد: هدف کشتی قم سازندگی است و حضور ملی پوشان قمی در تیم های ملی در رده های سنی مختلف نشان دهنده روند مطلوب این هدف است اما برای کسب نتایج تیمی قابل توجه در سطح ملی نیازمند سرمایه گذاری هستیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon