به همدلی و همزبانی بیشتری در صرفه جویی مصرف آب احتیاج داریم


به همدلی و همزبانی بیشتری در صرفه جویی مصرف آب احتیاج داریم

خبرگزاری تسنیم: وزیر جهاد کشاورزی گفت: در شرایطی هستیم که به دلیل مشکلات کم آبی به همدلی و همزبانی در تمام کشور نیاز داریم چرا که امروزه کم آبی به چالشی بزرگ برای مردم تبدیل شده و بی‌توجهی به آن مشکلات و تبعات بسیاری به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمود حجتی در جریان بازدید از شهرستان‌های بافت و رابر در استان کرمان با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: استان کرمان قدر آب را به خوبی می‌داند و باید محصولاتی را کشت می‌کند که بازدهی بیشتری دارند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خشکسالی همواره در کشور ما وجود دارد و اجداد ما با این شرایط آبرومندانه زندگی کرده و با آن سازگار شده‌اند عنوان کرد: خوشبختانه استان کرمان قدر آب را به‌خوبی می‌داند و محصولاتی را کشت می‌کند که بازدهی بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود 3 میلیارد متر مکعب تراز منفی آب داریم یعنی هرساله آب زیرزمینی ما کم می‌شود خاطرنشان کرد: استان کرمان اولین استانی است که از آخرین روش آبیاری مدرن یعنی آبیاری زیر سطحی استفاده کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه سد بافت از سال 1388 آغاز  و هزینه اعتبار اولیه 45 میلیارد ریال بوده‌است و پیش‌بینی می‌شود 35 میلیارد ریال دیگر جهت اتمام پروژه نیاز باشد.

امید علیپور افزود: کارهای انجام شده برای این پروژه احداث 33 کیلومتر کانال بتنی با جاده دسترسی و 27/5 کیلومتر لوله گذاری است.

وی تاکید کرد: مقرر شده تا پایان این پروژه 2500 هکتار تسطیح اراضی انجام شود که تا کنون 800 هکتار آن تسطیح گردیده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon