نخستین مرکز آکادمیک ورزش‌های پهلوانی در مشهد راه اندازی می‌شود

نخستین مرکز آکادمیک ورزش‌های پهلوانی در مشهد راه اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان رضوی گفت: نخستین مرکز آکادمیک ورزش‌های پهلوانی کشور در مشهد راه اندازی می‌شود.

داود علیزاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه مشهد ‌پایتخت معنوی ایران است و به نوعی مهد ورزش باستانی به حساب می‌آید، یکی از برنامه‌هایی که فدراسیون پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای برای مشهد در نظر گرفته راه‌اندازی نخستین مرکز آکادمی زورخانه‌ای کشور در این شهر است.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی افزود: یکی از اهدافی را که جهت راه اندازی این مرکز آکادمیک در نظر گرفته‌ایم، این است که بتوانیم روز به روز ورزش و زورخانه‌ای خراسان رضوی را به سمت پیشرفت سوق دهیم و بتوانیم از ظرفیت گودهای موجود در این استان برای برنامه های کشوری استفاده کنیم.

علیزاده بیان کرد: با توجه به اینکه گود زورخانه‌ای فاتح خیبر، بزرگترین گود موجود در کشور است به همین دلیل تصمیم بر این گرفته شد که این مرکز آکادمیک برای نخستین بار در مشهد مقدس راه اندازی شود تا در آن دوره‌های تخصصی و مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کشور برگزار شود؛ این مرکز به احتمال زیاد در تاریخ 10 خرداد به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: تا سال گذشته هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان رضوی به مدت دو سال حامی مالی داشت اما امسال چنین چیزی وجود ندارد به هیمن دلیل نمی‌توانیم بسیاری از مسابقات کشوری را برعهده بگیریم مگر اینکه برای هیئت حامی مالی پیدا شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon