وضعیت مبهم نماینده قم در فصل جدید لیگ برتر فوتسال


وضعیت مبهم نماینده قم در فصل جدید لیگ برتر فوتسال

خبرگزاری تسنیم: نماینده قم در فصل جدید لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور با وضعیتی نامشخص مواجه است و آینده این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، اعلام انصراف امیر جلالی رئیس هیئت مدیره باشگاه ماهان تندیس از ادامه تیم‌داری در لیگ برتر فوتسال مهم‌ترین اتفاق این روزهای فوتسال قم است.

فوتسال قم که به واسطه حضور تیم‌هایی قدرتمند از استان قم در لیگ برتر فوتسال و تماشاگران پرشور خود در سطح کشور شناخته شده ‌این روزها در کش و قوس یافتن بخش خصوصی جدیدی برای فعالیت در فصل جدید است.

دوران 2 ساله حضور ماهان تندیس در لیگ برتر فوتسال، با فراز و نشیب های فراوانی همراه بود و البته حاشیه‌ها عملکرد ماهان تندیس را به وضوح تحت تأثیر قرار داد و همین حواشی با پایان دوره کاری ماهان تندیس در لیگ برتر نسبت مستقیم دارد.

ماهان تندیس در نخستین فصل حضور خود در لیگ برتر فوتسال در نیمه بالای جدول قرار گرفت و در دومین فصل حضور خود نیز در جایگاه بهتری قرار نگرفت.

مهم‌ترین موفقیت های ماهان تندیس در تیمداری، قهرمانی در نخستین و تنها دوره برگزار شده جام حذفی فوتسال بود که ماهان به لطف جدی نگرفتن این مسابقات از سوی تیم های قدرتمند لیگ، شانس بیشتری برای قهرمانی پیدا کرد ضمن این که ماهان تندیس سال گذشته قهرمانی لیگ برتر فوتسال امیدهای کشور را از آن خود کرد.

فرآیند ناموفق تیمداری در فوتبال بانوان که با صعود به لیگ برتر از دسته اولی که فقط 3 تیم داشت و سپس انصراف از لیگ برتر فوتبال بانوان در کنار حواشی پر سر و صدای فصل اخیر، نکات تاریک کارنامه تیمداری ماهان تندیس در لیگ برتر فوتسال بود.

ضعف مدیریتی و ناتوانی در کنترل مسائل خارج از زمین، شرایط را به سمت و سویی پیش برد که ماهان در نهایت در تقابل با انبوهی از حواشی، تصمیم به پایان دائم یا موقت فعالیت در فوتسال شد و حالا نماینده قم به دنبال صاحب جدیدی است.

امتیاز نماینده قم در لیگ برتر پس از اعلام انصراف رسمی ماهان، به مالک اصلی خود یعنی اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم بازگشته است و متولی ورزش استان در حال رایزنی با بخش خصوصی بر سر حمایت از ماهان تندیس در فصل جدید است.

با توجه به اهمیت فاکتور زمان در حضور یک تیم حرفه‌ای در مسابقات رسمی، ارزش زمان به نتیجه رسیدن طرحی که اداره‌کل ورزش و جوانان در حال دنبال کردن آن است، مشخص می‌شود و اگر قدر زمان موجود دانسته شود، می‌توان به تشکیل تیمی قدرتمند برای فصل جدید امیدوار بود.

شرایط مبهم فعلی سبب شده ‌که علاوه بر ابوالقاسم عروجی که به تاسیسات دریایی تهران رفته است، سایر بازیکنان این تیم نیز در خطر جدایی قرار بگیرند چنان که علیرضا وفایی بازیکن ملی پوش ماهان با وجود عقد قرارداد داخلی با ماهان تندیس ممکن است به زودی این تیم را ترک کند.

یکی از نقاط ضعف فوتسال قم، عدم وجود مالک دائمی برای نماینده قم در لیگ برتر فوتسال است به طوری که این تیم در سال های اخیر بارها تغییر نام داده و با نام‌های ارم کیش، کیش ایر، صبای قم و ماهان تندیس در لیگ حضور پیدا کرده است.

عدم ثبات مالی و مدیریتی موجود، سبب تحت تأثیر قرار گرفتن هویت باشگاه و دفع هوادارانی می‌شود که هر ساله با حواشی زیادی مواجه می‌شوند و ادامه این روند ممکن است ارزش نماینده لیگ برتری قم را به چالش بکشاند.

در این میان، حسن مدیریت اداره کل ورزش و جوانان در موضوع نماینده فوتسال قم و سپردن عنان کار به بخشی خصوصی که علاوه بر صلاحیت مالی، دارای توان مدیریتی قدرتمندی نیز باشد می‌تواند نماینده قم را به روزهای اوج بازگردانده و شخصیت ورزش قم را در جامعه ورزش کشور حفظ کند.

در روزهایی که هنوز وضعیت آینده فوتسال قم مشخص نیست، مسئولان ورزشی قم به فکر حفظ برند قم در فوتسال ایران هستند گرچه واضح است که این حفظ برند به هر قیمتی، ارزش ندارد و احتمالاً به همین دلیل جلالی و ماهان تندیس حاضر به تیمداری نشدند.

فوتسال قم این روزها بیش از آن که به تیمداری و داشتن نماینده ای پرفروغ در لیگ برتر فوتسال نیاز داشته باشد، به ایستادگی مسئولان ورزشی استان در برابر جریانات حاشیه ساز و بی اخلاقی در فضای فوتسال نیاز دارد و اگر این جریانات از فوتسال قم حذف شوند، شرایط برای توسعه فوتسال قم و موفقیت نماینده لیگ برتری آن فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon