آیت‌الله نوری همدانی: درخواست آمریکا برای بازدید از مراکز نظامی زیاده‌خواهی است


آیت‌الله نوری همدانی: درخواست آمریکا برای بازدید از مراکز نظامی زیاده‌خواهی است

خبرگزاری تسنیم: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دشمن به زیاده‌خواهی عادت کرده است، گفت: درخواست آمریکا برای بازید از مراکز نظامی ما زیاده‌خواهی است و اگر این اجازه داده شود، نوعی «ذلت» است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری تجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم که در حمایت از منویات مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات هسته‌ای برگزار می‌شود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دارای محکمات و اصولی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه نخستین رکن انقلاب دینی و مذهبی بودن آن است، افزود: مردم مطابق با فطرت خود انقلاب را قبول کرده‌ و به‌ازای آن خون و جوانان خود را فدا کرده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ادامه راه انبیا و پیامبر اکرم(ص) است، خاطرنشان کرد: مردمی بودن انقلاب دومین رکن مهم آن است؛ یکی از اصول انقلاب این است که علما زیر پرچم هدایت امام خمینی(ره) جمع شدند و این انقلاب را زمینه‌سازی کردند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه علمای بزرگ در مقابل وظایف اجتماعی هیچ‌گاه سکوت نکرده‌اند، تصریح کرد: امروز هم مانند گذشته نباید در مقابل جریان‌ها ساکت باشیم چراکه این کار جرم است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه باید جبهه قوی و اتاق فکری در حوزه علمیه تشکیل شود، گفت: باید براساس این تفکرات همیشه در صحنه باشید و در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت داشته باشید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه باید از طریق منطق و اسلام با انحرافات مقابله شود، اظهار داشت: باید یک جبهه در حوزه علمیه قم تشکیل شود؛ باید شعبه‌ای با کمک جامعه مدرسین در حوزه علمیه تشکیل شود، این جبهه باید به‌دور از ایجاد اختلافات و ایجاد چندصدایی در حوزه علمیه، با انحرافات مخالفت کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه فقها رهبران اجتماع هستند، گفت: علما باید به‌عنوان حرکت‌دهنده جامعه فعالیت داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه یکی از ارکان و اصول انقلاب اسلامی حفظ عظمت و عزت اسلام است، ادامه داد: باید در مقابل دشمن به‌گونه‌ای رفتار کنیم که عزت ما حفظ شود؛ دشمن به زیاده‌خواهی عادت کرده است. درخواست آمریکا برای بازدید از مراکز نظامی ما زیاده‌خواهی است و اگر این اجازه داده شود، نوعی ذلت است.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: دشمن می‌خواهد با دانشمندان هسته‌ای ما صحبت کند، باید به آن‌ها بگوییم: مگر شما اجازه می‌دهید ما با دانشمندان شما صحبت کنیم؟ دانشمندان ما به‌صورت بومی و با تلاش خود توانسته‌اند به علم هسته‌ای برسند که بسیار کار مهمی است.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon