تحقق رویای قهرمانی کاراته قم در سوپرلیگ باشگاه های کشور‌


تحقق رویای قهرمانی کاراته قم در سوپرلیگ باشگاه های کشور‌

خبرگزاری تسنیم: رویای قهرمانی کاراته قم در سوپرلیگ کاراته باشگاه های کشور فردا با بسته شدن پرونده این مسابقات در فصلی پر فراز و نشیب، تحقق می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، رقابتهای کاراته سوپرلیگ باشگاه های کشور امروز به خط پایان خود می‌رسد و تکلیف قهرمان این مسابقات و برترین های تیمی و انفرادی این مسابقات مشخص می‌شود.

به نظر می‌رسد امروز، روزی تاریخی برای ورزش و کاراته قم باشد زیرا تاکنون هیچ تیم قمی قهرمانی سوپرلیگ را جشن نگرفته است و در صورت قهرمانی آذرخودرو، این برای نخستین بار است که کاراته قم در بخش تیمی بر بام کاراته ایران قرار می‌گیرد.

آذرخودرو، این تیم قدرتمند و تشنه پیروزی در مسابقات این فصل سوپرلیگ طعم شکست را نچشیده و به استثنای مسابقه برابر دانشگاه آزاد که در یک مسابقه نزدیک 14 بر 13 پیروز شد، در سایر مسابقات خود مقتدرانه از سد حریفان گذشت.

کسب 42 امتیاز از 14 مسابقه یعنی حداکثر امتیاز از مسابقات قبلی به خودی خود گویای کار بزرگ تیم آذرخودروی قم است و هدفی که حبیب آذریار مدیرعامل باشگاه آذرخودرو پیش از آغاز فصل به دنبال آن بود حالا در آستانه تحقق است.

آذرخودروی قم ‌در آخرین هفته سوپرلیگ 2 مسابقه در پیش دارد که یکی برابر تیم شهرداری سیرجان برگزار می‌شود و دومی، مسابقه ای معوقه از هفته دوم دور برگشت است که برابر جدی‌ترین تعقیب کننده آذرخودرو یعنی تیم دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

شکست دانشگاه آزاد در دور برگشت برابر تیم مناطق نفت خیز جنوب، اتفاقی غیر قابل پیش بینی و غافلگیر کننده برای سوپرلیگ کاراته بود و به آذرخودرو این فرصت را داد تا حتی در صورت شکست برابر دانشگاه آزاد نیز قهرمان سوپرلیگ شود.

دانشگاه آزاد پس از این که در دور رفت در یک بازی پرحاشیه به آذرخودرو باخت، تمام عزم خود را جزم کرده بود که در تمامی ماسبقات خود پیروز شود و سپس در دیدار رودررو با آذرخودرو در دور برگشت، شکست در بازی رفت را جبران کند و مدعی اول قهرمانی شود اما ظاهراً آن‌ها سایر تیم‌ها را بیش از حد دست کم گرفته بودند.

پیروزی مناطق نفت خیز بر دانشگاه آزاد سبب شد هم دانشگاه آزاد از قهرمانی فاصله بگیرد و هم، قهرمانی در سوپرلیگ مدعی جدیدی به نام مناطق نفت خیز جنوب پیدا کند اما شکست این تیم خوزستانی برابر آذرخودرو خیلی زود رویای آن‌ها برای صعود به صدر جدول را به دست فراموشی سپرد.

حالا آذرخودرو در حالی ‌روی تاتامی سالن شهید افراسیابی می‌رود که می‌داند اگر حتی برابر شهرداری سیرجان پیروز شود قهرمان سوپرلیگ است اما شاگردان غلامرضا دباغیان که به تازگی هدایت تیم ملی را نیز در دست گرفته می‌خواهند با پیروزی در هر 2 مسابقه، علاوه بر پایان لیگ بدون حتی یک شکست، رقیب خود دانشگاه آزاد را در هر دو مسابقه رفت و برگشت شکست داده باشند.

در روزهایی که غلامرضا دباغیان و اعضای تیم آذرخودروی قم از بی پولی و عمل نکردن حبیب آذریار مدیر تیم کاراته آذرخودرو به تعهداتش در زمینه پرداخت مبالغ قرارداد، دلخور هستند آذرخودرو می‌خواهد قهرمان سوپرلیگ باشد و فارغ از مسائل مالی، نام خود را در تاریخ ورزش قم و کاراته ایران جاودانه کند.

قهرمانی احتمالی آذرخودرو حاصل تلاش همه جانبه اعضای آذرخودرو در 2 سال اخیر است چنان که کسی فکر آن را نمی‌کرد که تیمی که دومین سال حضورش در سوپرلیگ را تجربه می‌کند چنین مقتدرانه صدرنشین لیگ شود.

با این حال، سرمایه گذاری آذرخودرو در کاراته و حضور چهره های ملی پوش در ترکیب این تیم در بخش کاتا و کومیته از جمله امیر مهدی زاده، ستاره محبوب قمی‌ها که طلای 2012 پاریس، برنز 2014 برمن و طلای 2014 اینچئون را در کارنامه دارد نقش مهمی در موفقیت های آذرخودرو داشته است اما شاید بخش بزرگ این موفقیت متعلق به غلامرضا دباغیان باشد.

دباغیان با کوله باری از تجربه در تیم های ملی، با شخصیتی کاریزماتیک و جدی و در عین حال دلسوز، رابطه بسیار خوبی با اعضای تیمش داشت و بر اساس همین رابطه نزدیک، مشکلات مالی آذرخودرو به روی تاتامی کشیده نشد و آذرخودرو با همان جدیت دور رفت، به کار خود ادامه داد.

جای قهرمانی سوپرلیگ کاراته ایران ‌در حالی به قم می‌آید که قهرمانی آذرخودرو می‌تواند سرآغزفصل جدید در تاریخ کاراته قم باشد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon