راندمان مصرف آب در کشاورزی ایران ۳۳درصد است

راندمان مصرف آب در کشاورزی ایران 33درصد است

خبرگزاری تسنیم: وزیر نیرو گفت: با وجود اینکه بیش از ۹۰درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است اما راندمان مصرف در این بخش آن‌طور که باید افزایش نیافته و در حال حاضر حدود ۳۳درصد است.

حمید چیت‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بحران امروز آب کشور و وضعیت منابع آبی کشور در آینده موضوعی است که مورد توجه دولت قرار دارد و از ابتدای آغاز به کار دولت نیز تلاش شده با برگزاری منظم جلسات شورای عالی آب، تمامی مسئولان دولتی که فعالیت‌های تحت مدیریتشان مربوط به آب است کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانیم به یکپارچگی عمل در رسیدگی به بحران آبی کشور برسیم.

وی افزود: در دولت برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی برای رسیدگی به وضعیت آب کشور نهایی شده و یا در حال بررسی است که ساعت‌ها کار کارشناسی روی تمامی برنامه‌ها صورت می‌گیرد.

وزیر نیرو با اشاره به برنامه دولت برای احیای منابع زیرزمینی آب کشور گفت: برخی برنامه‌های تدوین شده به مرحله اجرا رسیده که از جمله مهمترین آنها برنامه 20ساله احیای منابع زیرزمینی آب است.

وی ادامه داد: اما در بخش مصرف آب هنوز نتوانسته‌ایم به نقاط مطلوب برسیم و فاصله زیادی با الگوهای مناسب جهانی داریم که این مسئله هم در رویه مصرف آب شهری و هم در بخش کشاورزی به‌وضوح دیده می‌شود.

این عضو کابینه دولت با بیان "نیازمند تغییرات جدی در رویه مصرف آب هستیم" گفت: با وجود اینکه بیش از 90 درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است اما راندمان مصرف در این بخش آن‌طور که باید افزایش نیافته و در حال حاضر حدود 33 درصد است که این رقم نشان می‌دهد با وجود اقدامات انجام شده در این بخش، هنوز باید کارهای بیشتری صورت بگیرد و با توجه به وضعیت منابع آبی سطحی و زیرزمینی کشور، ملزم به تسریع در تحقق بهره‌وری بهینه آب در بخش کشاورزی هستیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه