مقاومت مردمی در یمن الگوبرداری شده از تفکر انقلاب اسلامی است


مقاومت مردمی در یمن الگوبرداری شده از تفکر انقلاب اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همان تفکر و اراده‌ای که ۸ سال جنگ تحمیلی و ۳۵ سال تحریم را پشت سر گذاشت، امروز به الگویی تبدیل‌شده که مقاومت مردمی در عراق، سوریه و یمن را به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، سعید جلیلی بعدازظهر امروز در همایش "گفتمان انقلاب اسلامی؛ فرصت‌ها و تهدیدها" که به‌مناسبت روز جوان در نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان ملت ایران در تلاش هستند تا ما را نسبت به افتخارات و فرصت‌ها دچار تردید و انفعال از درون کنند که با همکاری 170 شبکه ماهواره‌ای و با ایجاد شبهه و همراه کردن عده‌ای از درون نظام با خود می‌خواهند دستاوردهای بزرگ ما را نادیده بگیرند.

وی گفت: شیاطین و دشمنان برای متوقف کردن حرکت و اراده قوی ملت ایران از هیچ دشمنی فروگذار نکردند، قبل از انقلاب از شاه حمایت کردند بعد از انقلاب نخستین گزینه خود را که جنگ و حمله نظامی بود با کمک صدام دیوانه اجرا کردند و بعد از آن به انواع تحریم‌ها و کارشکنی در مورد مسئله هسته‌ای ایران دست زدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ترس غربی‌ها از انرژی هسته‌ای نیست بلکه الگوی مردم‌سالاری دینی مردم ایران است که به رخ آن‌ها کشیده می‌شود. این الگو به مردم دنیا نشان می‌دهد چگونه در برابر ظالمان بایستند و مقاومت و پیشرفت کنند، ولایت فقیه در این نظام جدید جهانی اجازه نمی‌دهد آرای مردم در مقابل کانون‌های ثروت و قدرت و وتو از بین رود که این موضوع برای آن‌ها بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه گزینه غربی‌ها بیش از 35 سال است که روی میز است و حرف تازه‌ای نیست، تأکید کرد: ملت ایران توانست با وجود تمامی دشمنی و شیطنت‌های آن‌ها از بحران‌ها عبور کند و امروز در دنیا به یک مدل ضداستکباری توأم با پیشرفت تبدیل شود.

جلیلی ادامه داد: تا زمانی که استدلال دشمنان ما این است، باید هوشیارانه و زیرکانه با آن‌ها برخورد کرد زیرا آ‌ن‌ها هنوز بعد از 70 سال اجازه خیلی از کارها را به ‌ژاپنی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم نداده و بهانه آ‌نها نیز این است که اعتمادسازی نشده است. امروز آن‌ها با همین حربه قصد دارند با ما مذاکره کنند و از تمامی مراکز ما سر در بیاورند.

وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری در موضوع مذاکرات هسته‌ای، دشمنان ما را لجوج و بدعهد می‌دانند و بنابراین همواره سفارش می‌کنند که باید مواظب نیرنگ آ‌ن‌ها باشیم چراکه آن‌ها هرروز به‌دنبال بهانه جدید هستند. یک روز به آن‌ها می‌گوییم برای سایت تهران به‌منظور درمان بیماران، به سوخت 20 درصد برای رادیو ایزوتوپ‌ها نیاز داریم ولی آن‌ها این خواسته ما را زیاده‌خواهی می‌دانند.

وی همچنین تصریح کرد: حضرت امام(ره) که شعار اسلام ناب محمدی را می‌داد، پیش‌بینی چنین روزی را کرده بود که دشمنان مسلمانان برای ایجاد تفرقه به‌سمت اسلام بدلی و آمریکایی و اسرائیلی می‎روند؛ امروز با ظهور داعش و سایر گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه ‌مواجه هستیم که خطری برای اسرائیل ندارند و فقط مسلمانان را ضعیف و از پیشرفت متوقف می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز جو بایدن و خاخام‌های متعصب یهودی به ‌صراحت اعتراف می‌کنند: "ما هرچه در توان داشتیم، در مقابل دستاوردهای جمهوری اسلامی و اراده ملت ایران به کار بردیم ولی نتیجه لازم را نگرفتیم" تأکید کرد: ملت ایران به امام(ره) و بعد از آن به مقام معظم رهبری و غیرت جوانان خود اعتماد کرد که جواب این اعتماد سربلندی همه ما در جهان است.

وی افزود: همان تفکر و اراده‌ای که 8 سال جنگ تحمیلی و 35 سال تحریم را پشت سر گذاشت، امروز به الگویی تبدیل‌شده که حزب‌الله را در جنوب لبنان و مردم فلسطین را در نوار غزه در برابر چند نبرد نابرابر اسرائیل پیروز می‌کند و مقاومت مردمی در عراق، سوریه و یمن را به وجود آورده است.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon