صدور مجوزهای واحدهای تولیدی با رویکرد صادراتی افزایش یابد

صدور مجوزهای واحدهای تولیدی با رویکرد صادراتی افزایش یابد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: صدور مجوزهای واحدهای تولیدی با رویکرد صادراتی برای افزایش سهم محصولات تولیدی استان کرمانشاه در صادرات افزایش یابد.

کیوان کاشفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اشباع بازار داخلی اظهار داشت: برای حضور در بازار و توانایی رقابت و استمرار موفقیت نباید به بازارهای داخلی که بخش‌های مختلف آن اشباع شده است تکیه کرد بلکه حضور در بازارهای خارج یکی از ضروریات ادامه فعالیت واحدها محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه آموزش و افزایش سرمایه در گردش برای  تاجران استان کرمانشاه را از دیگر راهکارهای افزایش سهم استان در صادرات دانست و افزود: اتاق بازرگانی استان کرمانشاه هر ساله با برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه آموزش‌های لازم در راستای ارتقای دانش تجار و بازرگانان تلاش می‌کند.

کاشفی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به بازرگانان و تاجران سبب افزایش توانمندی آن‌ها در قدرت خرید و در نهایت رونق اقتصادی می‌شود، عنوان کرد: پرداخت این تسهیلات در کنار ایجاد رغبت واحدهای تولیدی صادرات محور استان به کمک مشوق‌های صادراتی که به دلیل کمبود اعتبارات دولت چند سال متوقف شده در افزایش صادرات محصولات بسیار موثر است.

وی با اشاره به صادرات محصولات دیگر استان از طریق بازرگانان استان کرمانشاه، افزود: تجار استان کرمانشاه با خرید محصولات تولیدی دیگر استان‌ها و انجام بازاریابی مناسب به صادرات محصولات اقدام می‌کنند که در کنار این موضوع با افزایش صادرات محصولات تولیدی استان کرمانشاه سهم استان در صادرات محصولات افزایش می‌یابد.

کاشفی تعداد اعضای عضو اتاق بازرگانی را دو هزار نفر اعلام کرد و گفت: از مجموع اعضای مذکور یک سوم اعضای حقوقی و مابقی اعضای حقیقی در امر صادرات و واردات در حال فعالیت هستند.

وی تعداد بازرگانی که به‌طور مستمر در امر صادرات و واردات فعالیت می‌کنند را 900 نفر عنوان و بیان کرد: یک هزار و 100 بازرگان دیگر به صورت غیرمستمر کارت بازرگانی دریافت کرده و مبادلات بازرگانی انجام می‌دهند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در بغداد گفت: در این نمایشگاه که همه کشورها حضور دارند استان کرمانشاه نیز با سابقه خوب در برپایی نمایشگاه‌ها، برای دریافت مجوز حضور در حال رایزنی است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon