سالانه ۲۴ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل استان فارس جابه‌جا می‌شود


سالانه 24 میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل استان فارس جابه‌جا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان فارس از جابه‌جایی سالانه ۲۴ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل استان فارس خبر داد و گفت: این میزان جابه‌جایی سبب شده استان فارس در زمینه حمل‌ونقل کالا در رتبه چهارم کشور قرار گیرد.

احمد خواست‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: استان فارس یکی ازبزرگترین استان‌ها در حوزه حمل‌ونقل است به نحوی که سالانه بیش از 24 میلیون تن جابه‌جایی بار توسط ناوگان حمل‌ونقل در این استان رخ می‌دهد و استان فارس در این زمینه رتبه 5 کشور را دارد. 

وی با بیان اینکه  استان فارس به لحاظ میزان تردد رتبه‌های 4 و 5 کشور را دارد، گفت: تعداد زیاد جاده‌ها و محورهای استان به علاوه تردد زیاد خودرو سبب شده که تلفات جاده‌ای در استان فارس نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر باشد.

مدیرکل حمل‌ونقل استان فارس با بیان اینکه استان فارس بیشترین ناوگان باری کشور را دارد، افزود: در استان فارس 43 هزار ناوگان با 54 هزار راننده باری فعال هستند و  4 هزار و 700 ناوگان عمومی با 10 هزار راننده مسافری نیز در استان فارس مشغول به خدمت هستند.

وی با بیان اینکه در استان فارس 14 مرکز معاینه فنی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 50 هزار وسیله نقلیه در استان فارس مورد ارزیابی فنی قرار گرفتند و استان فارس از لحاظ نحوه کارکرد و مراکز معاینه فنی رتبه نخست کشور را دارد.

خواست‌خدایی با بیان اینکه این تعداد مراکز معاینه فنی جوابگوی ناوگان استان فارس است، تصریح کرد: اداره کل حمل‌ونقل استان فارس برنامه‌ای برای افزایش مراکز معاینه فنی ندارد اما برای تغییر نحوه عملکرد این مراکز باید اقداماتی صورت گیرد.

مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان فارس با اشاره به کاهش 6 درصدی تلفات بین شهری در استان فارس در سال گذشته بیان کرد: میزان تصادفات جاده‌ای برون شهری در سال گذشته 1009 نفر کشته بوده که به 948 رسیدده و 6 درصد کاهش داشته است و تلفات روستایی نیز از 90 به 80 نفر رسیده که 6.5 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: بیشترین تصادفات مربوط به خودروهای سواری با 52 درصد، وانت بارها با 20 درصد و عابران پیاده با 10 درصد بوده است.

خواست‌خدایی با اشاره به آموزش مسائل ایمنی به دانش‌آموزان تصریح کرد: به بیش از 1100 مدرسه آموزش ترافیکی داده شده و برای 376 مدرسه حاشیه راه نیز ایمن‌سازی فیزیکی انجام شده است و از سال 90 تاکنون آماری درباره کشته و مجروح شدن دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها وجود نداشته است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon