محصولات تولیدی ذوب آهن اراک بیش از ۱ میلیون تن در سال است


محصولات تولیدی ذوب آهن اراک بیش از 1 میلیون تن در سال است

خبرگزاری تسنیم: مدیرپروژه ذوب آهن امیرکبیر اراک گفت: با راه‌اندازی مجتمع ذوب آهن اراک سالیانه ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول وارد بازار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت اله آقایی راد عصر امروز در مراسم بازدید استاندار از این مجتمع و رفع مشکلات آن اظهار داشت: سالانه 513 هزار تن مواد وارد مجتمع شده که 1 میلیون و 300 هزار تن محصول که عمده آن آهن اسفنجی است تولید می‌شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری احداث مجموعه 108 هزار یورو بوده که سهم اورده متقاضی 20 - 25 درصد است، این مجتمع در 4 فاز احداث می‌شود که فاز نخست آن در سال 95 تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرپروژه ذوب آهن امیرکبیر اراک تصریح کرد: با تکمیل همه فازها برای حدود 1400 نفر زمینه اشتغال فراهم شده که تاکید بر اشتغال نیروهای بومی داشته و هم اکنون نیز نیروهای موجود همه بومی هستند.

آقایی راد با اشاره به راه اندازی فاز نخست طرح گفت: با راه‎اندازی فاز نخست در سال 95 نیز زمینه اشتغال حدود 500 نفر فراهم می‎شود.

وی افزود: همکاری مدیران استانی و مدیریت ارشد استان با سهامداران مناسب بوده و خواستار تداوم همکاری‎ها هستیم، مشکلات عمده این شرکت در رابطه با زیرساخت‎ها و منابع مالی است.

مدیرپروژه ذوب آهن امیرکبیر اراک تصریح کرد: نقشه برداری از مجتمع در 2 مرحله انجام شد و راه‎های دسترسی داخلی به طور کامل انجام نشده و ساخت سوله و واحد اداری آن تکمیل شده است.

آقایی راد با اشاره به لوله‌گذاری خط انتقال آب از پساب اراک گفت: فاصله تصفیه خانه پساب فاضلاب تا این مجتمع 14 کیلومتر است مشکل اجرای این پروژه وجود معارضان در مسیر است.

وی افزود: یکی از مشکلات ایجاد راه دسترسی مشکلی است که با منابع طبیعی داریم در قرارداد اولیه هزینه تامین مخلوط 5 میلیون تومان محاسبه شده و اکنون می‌گویند برای تامین مخلوط باید 176 میلیون تومان پرداخت شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon