مردم ایران آماده مبارزه با هر نوع ‌فساد در جامعه هستند


مردم ایران آماده مبارزه با هر نوع ‌فساد در جامعه هستند

خبرگزاری تسنیم: نوه امام خمینی(ره) در گرگان گفت: یکی از ارکان مهم و اساسی زندگی امام خمینی(ره) توجه ویژه به نقش و جایگاه مردم است و مردم آماده مبارزه با هر نوع ‌فساد در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در بیست‌وششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلای گرگان، اظهار داشت: امام با اتکا به قدرت خداوند و قدرت کم‌نظیر مردم و یک‌دل و یک‌صدا شدن آنان انقلاب را به پیروزی رساند و آن را پیش برد و دوران دفاع مقدس را سرافرازانه طی کرد. امام خمینی(ره) به ما یاد دادند که این 2 امر سبب می‌شود نظام اسلامی همواره پیروز بوده و هیچ لطمه‌ای نبیند.

وی افزود: توجه و اتکا به خداوند و قدرت بی‌نظیر و باشکوه مردم عامل پیروزی هر انقلابی می‌شود.

نوه امام تصریح کرد: در هر صحنه‌ای مردم آمدند جامعه اسلامی پیش رفته و دشمنان داخلی و خارجی مأیوس شدند.

خمینی افزود: امام می‌گفتند سربازان من در گهواره‌هایی هستند که وقتی واقعیت‌ها را دریافتند طوفان عواطف آنها نتایجی به بار خواهد آورد که بنشینید و ببینید. همراهی مردم سبب شد این انقلاب در کوتاه‌ترین زمان به پیروزی برسد و اگر انقلاب‌های معادل را در سراسر دنیا ببینید ده‌ها سال به طول می‌انجامد.

وی گفت: حرکت‌های آرام در برابر گلوله و اسلحه و پیوستگی جامعه به‌گونه‌ای شد که انقلاب اسلامی حرکت کرد از زمانی که مردم آمدند انقلاب پس از چند ماه به برتری دست یافت. وحدت بین همه اقشار سبب پیروزی انقلاب اسلامی شده است.

وی افزود: در هر حادثه‌ای اتکای امام راحل، به خدا و مردم بود و قدرت خدا را در کنار مردم بودن می‍‌‌دید و دست خدا را در دست مردم می‌دید و مردم را یدالله می‌دانست که اگر وارد جریانی می‌شوند اراده خود را به هر کسی دیکته می‌کنند و این درس امام است.

خمینی گفت: امام خمینی(ره) تا همیشه یک نصیحت به ما داشت که رمز توفیق انقلاب همان رمز استمرار انقلاب است و همان چیزی است که آن را به وجود آورده و باید به این نکات توجه کنیم که این انقلاب تا آخر پابرجا خواهد ماند و این مبانی اتکال به خدا و وحدت کلمه است.

وی اظهار داشت: فریاد امام در وحدت شیعه وسنی به عنوان دو قشر بزرگ در جامعه اسلامی هنوز در گوش ماست.

نوه امام خمینی (ره) گفت: چند روز قبل هم رهبر معظم انقلاب سخنان مهمی را پیرامون همین مسئله بیان فرمودند و گفتند هرکسی که سخنی بگوید و وحدت را نشانه بگیرد این سخنان غلطٰ بی منطق و نفرت‌انگیز است.

وی با تاکید برحفظ وحدت بین همه اقشار ملت افزود: باید کینه‌ها را از دل‌ها بزدائیم و اگر یک ملت دلهایشان مهربان و به هم پیچیده نشود، دچار مشکل می‌شویم.

خمینی اظهار داشت: برخی‌ها مداوم می‌گویند فساد در جامعه زیاد است اما اگر مردم باشند فساد نخواهد بود و هر چه مردم دور شوند فساد در همه ارکان ایجاد می شود و فساد سیاسی، فساد اقتصادی و فساد فرهنگی پدید می‌آید.

وی تصریح کرد: اگر مردم دل به هم نداشته باشند و مسئولان همدل نباشند زمینه هر فسادی ایجاد می‌شود و برای جلوگیری از فساد باید کارها را به مردم واگذار کنیم.

نوه امام خمینی (ره) گفت: امروز موج جمعیت هر نوع افراط گری را می‌تواند بشوید و کنار بگذارد و مردم شرط لازم برای مبارزه با فساد هستند و خود مردم باید دلشان را به هم گره بزنند.

وی افزود: می‌گوئیم جامعه در فساد فرهنگی غوطه‌ور است و راهش این است که مردم دلهایشان را به هم گره بزنند و بهترین راه کنترل غیررسمی است.

خمینی تصریح کرد: فساد اقتصادی با نظارت مردم و ارکان مردمی شکل می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به حضور وزیر صنعت در استان گلستان، گفت: امروز مردم استان گلستان انتظار دارند مشکلات استان در بحث صنعتی شدن و بیکاری برطرف شود.

نوه امام خمینی (ره) با اشاره به جنایات یمن گفت: جنایاتی در منطقه ما شکل می‌گیرد و امروز نمی‌توانیم صحبت کنیم و از امت اسلامی یاد نکنیم و شاهد پیدایش گروهی هستیم که هیچ رنگ و بویی از پیامیر ندارند و تحت عنوان غلط اسلام خود را به عنوان یک جریان اسلامی معرفی می‌کنند که آبروریزی بزرگی برای پیامیر است.

وی گفت: کشور ما کشور امنی است و امیدواریم در سایه تدبیرهای دولت شاهد هیچ ناامنی نباشیم.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon