باهنر: آقای ظریف هم دلواپس است

باهنر: آقای ظریف هم دلواپس است

خبرگزاری تسنیم: نائب رئیس مجلس گفت: شاکله دولت و مجلس وجدان عمومی و رفتار عمومی دارد و معتقدم رفتار عمومی دولت یازدهم بسیار متین و خوب و قابل قبول است

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری، گفت: شروع مجلس نهم با دولت یازدهم بسیار خوب بود و ما بارها عرض کردیم در طول 10 دولت و 9 مجلس، معدل رای وزرا از مجلس در این دولت بالاترین رای بود.

وی افزود: در ادامه بحثی درباره وزیر علوم پیش آمد و در نهایت طرح استیضاح ایشان مطرح و درباره وزارت علوم چالش‌هایی وجود داشت.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: مقطع مشترک دولت یازدهم و مجلس نهم طلایی است و قطعا برخی معضلات ایجاد شده در کشور که به دلیل بی تدبیری بوده که با خرد جمعی قابل باز شدن است.

باهنر ادامه داد: همدلی و همزبانی مجلس در بررسی قوانین بودجه و قوانین مهم دیگری از جمله رفع موانع تولید کار اتفاق خوبی بود و لایحه ارائه شده به لحاظ علمی قوی بود.

وی توضیح داد: شاکله دولت و مجلس وجدان عمومی و رفتار عمومی دارد و معتقدم رفتار عمومی دولت یازدهم بسیار متین و خوب و قابل قبول است. دکتر روحانی در بدو آغاز به کارشان فهرست وزرا را معرفی کرد و یا اولین قانون بودجه دریافتی از دولت پس از 8 سال به صورت منظم دریافت شد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: این در حالی است که در سال‌های گذشته ما به دلیل تاخیر مجبور بودیم چند دوازدهم بودجه را تصویب کنیم که این امر به کشور خیلی آسیب زد.

باهنر ادامه داد: حتا در مسئله استیضاح و یا رای ندادن به وزیر پیشنهادی، دکتر روحانی پیش از موعد مقرر وزیر بعدی پیشنهادی را معرفی می‌کرد.

وی گفت: در مجموع وجدان عمومی مجلس نظم و اقتدار را می‌پسندد و به آن تمکین می‌کند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار امروز نیز بر رعایت ادب در گفت وگو تاکید کردند. انسان می‌تواند تندترین حرف‌ها را با مودبانه‌ترین واژه‌ها بیان کند.

باهنر تصریح کرد: واژه دلواپسی نباید به حدی غلیظ شود که مذاکره‌کنندگان خائن قلمداد شوند. دشمن حیله‌گر است و همه باید دلواپس باشیم و خود ظریف نیز به این معنا دلواپس است اما دلواپسی به این معنا که عده‌ای به دنبال فروش ممکلت هستند، ظلم است.

وی درباره نبودن همدلی در میان مسئولان در عین همزبانی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند من شاید بیش از یک هزار بار واژه اقتصاد مقاومتی را از زبان شما و مسوولان شنیدم اما کاری بکنید.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر شناسایی مشکلات اجرایی در سیاست اقتصاد مقاومتی گفت: با گزارش دولت و مجلس در این باره می توان فهمید گیر ها کجاست. یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی کاهش هزینه های دولت است و باید راه های این امر بررسی شود.

باهنر ادامه داد: نمایندگان و دولت باید بفهمند که ایجاد شغل به معنای بستن یک بیکار به خزانه دولت نیست و این به توسعه بیکاری دامن می زند.

وی تاکید کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی کار زیاد انجام شده و شاید به نقطه اجرا نرسیده است. مطالعات انجام شده و شاید در گام اجرایی تاخیر وجود دارد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: معتقدم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید سایه سنگینی بر برنامه ششم توسعه داشته باشد و این برنامه را باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی طراحی کنیم.

باهنر ادامه داد: دولت به یکباره در یکسال درآمد نفتی‌اش به نصف کاهش یافته و با این حال در این سه ماه، کشور اداره شده و مدعی هستم با این بودجه و برنامه‌ریزی انجام شده می‌توانیم کشور را با نصف بودجه نفت در سال گذشته، بهتر از سال گذشته اداره کنیم و این آثار اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: کمبود منابع یک معضل است اما باید این امر را از راه‌های مختلف جبران کنیم و اقتصاد مقاومتی یکی از این راه‌ها است. بودجه بر اساس رفع تحریم‌ها طراحی نشده و باید به این نکته توجه کنیم اگر زمانی در مذاکرات گشایش شد آیا آمادگی داریم که از این منبع به درستی استفاده کنیم و یا مانند گذشته 100 میلیارد 100 میلیارد مصرف کنیم و گرفتاری پیش آید.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon