نقش زنان فرهنگی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانش‌آموزان تبیین شود


نقش زنان فرهنگی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانش‌آموزان تبیین شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور بیش از ۵۰۰ هزار فرهنگی زن در عرصه‌های مختلف تعلیم و تربیت از جمله انتقال فرهنگ و ارزش‌ها، آداب و رسوم به‌وسیله معلمان زن، نشان از وظیفه بزرگی است که زنان در آموزش و پرورش ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرمشهر، علی اصغر فانی امروز در همایش بانوان حماسه ساز خرمشهر اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی مدیریت در آموزش و پرورش هستند.

وی افزود: نقش زنان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب همچنین دفاع مقدس، حفظ و حراست انقلاب اسلامی، زنده نگهداشتن یاد شهیدان مطلبی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

فانی گفت: حضور زنان در تظاهرات ضدرژیم شاهنشاهی و شبکه‌های مبارزاتی ضد رژیم سابق از ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به نقش کلیدی زنان در پشتیبانی رزمی و درمانی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: بعد از جنگ و در عرصه زنده نگهداشتن یاد شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت نقش زنان منحصر به فرد است.

وزیر آموزش و پروش گفت: امروز در آموزش و پرورش بیش از نیمی از فرهنگیان را زنان تشکیل می‌دهند.

فانی افزود: حضور بیش از 500 هزار فرهنگی زن در عرصه‌های مختلف تعلیم و تربیت از جمله انتقال فرهنگ و مجموعه‌ای از ارزش‌ها، باید‌ها، هنجار‌ها، آداب و رسوم به وسیله معلمان زن، نشان از وظیفه بزرگی است که زنان در آموزش و پرورش ایفا می‌کنند.

وی در ادامه به کاستی‌های وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: براساس تفاهم نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و مناطق آزاد انجام شده، همکاری‌ها ادامه می‌یابد و امیدواریم که در بخش کمی و کیفی ما بتوانیم در حوزه تعلیم و تربیت با همکاری مناطق آزاد نقش آفرین باشیم.

وزیر آموزش و پروش ادامه داد: امیدواریم که در حوزه تعلیم و تربیت بتوانیم یاد و خاطره شهیدان را گرامی بداریم و فرهنگ ایثار و شهادت را در دانش آموزان که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند ترویج دهیم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon