خون شهدا به مقاومت اسلامی در منطقه قدرت بخشیده است


خون شهدا به مقاومت اسلامی در منطقه قدرت بخشیده است

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عزت امروز ایران به سبب عمل صالح شهداست، گفت: خون شهدا به مقاومت اسلامی در منطقه قدرت بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد شامگاه پنجشنبه در یادواره شهیدان حجازی در مسجد مهدیه همدان اظهار داشت: شجره طیبه ریشه‌های مستحکم داشته و این گونه ‌درختان از ثبات، پایداری و ماندگاری برخوردار بوده و در مقایسه با سایر درختان می‌تواند عمر طولانی داشته و در برابر تندبادها، طوفان‌ها و سیلاب‌ها محکم باقی بماند.

وی با تصریح بر اینکه تغذیه انسان‌ها و تغذیه بسیاری از پدیده‌ها از این درختان بوده و تغذیه‌ای دائمی محسوب می‎شوند، بیان کرد: انسان یکی از کلمات الهی است و اگر به مقام انسانیت دست یافت و تحت تعیلم و مدیریت خداوند قرار گرفت به کلمه طیبه مبدل می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کلمه طیبه ریشه قوی داشته و دارای مبانی اعتقادی است، بیان کرد: اعتقادات در جان و وجود انسان به منزله ریشه در درختان و شجره طیبه هستند.

وی با بیان اینکه ثبات و ماندگاری در این افراد و انسان‌ها وجود ندارد، افزود: اگر می‌خواهیم شجره طیبه و کلمه طیبه باشیم باید اعتقادات را تقویت کرده و این مسئله با ترک معصیت و گناه اتفاق می‎افتد.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه توجه به ایمان، حوزه عقیده و تلاش برای استحکام و ارتقا آن دغدغه انسان مومن است، اظهار داشت: در سایه ایمان انسان آراسته به فضائل اخلاقی، استقامت و جهاد بوده و اهل گذشت و ایثار است.

وی با اشاره به اینکه مالک اشتر به قدرت ایمان مسلح بوده و براساس ایمان خود اقدام می‎کرد، عنوان کرد: امروز رهبر انقلاب به مالک‌ها قدرت دارند، مالک‌هایی که با ایمان می‌جنگند و در برابر نظام استکبار ایستاده‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شخصی همچون سید حسن نصرالله قبل از اینکه اقتدار وی در برابر دشمنان مشاهده شود فضائل احلاقی وی دیده می‎شود، فضائل اخلاقی است که وی را به محور در لبنان تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه فضائل اخلاقی معرف عقیده است، عنوان کرد: عقاید سست و رذایل اخلاقی عمل زشت را به دنبال داشته همچنین دنیا را تباه کرده و انسان را می‌میراند.

ابوترابی فرد تاکید کرد: آنچه امروز در عراق، سوریه، یمن، بحرین و در دنیای اسلام به دست ستمگران، تبه‌کاران، نظام سلطه و مزدوران آنها مشاهده می‌شود نمونه بارز عمل فاسد بوده و دنیا را تباه کرده و دل‌ها را خون می‌کند.

وی عنوان کرد: کسی که عمل فاسد انجام می‌دهد ابتدا خود را نابوده کرده و عمل ناسالم وی غذایی برای ادامه فساد در کره خاکی است، کسی که در اداره و خانه عمل فاسد دارد تنها خود را نابود نمی‌کند بلکه آن سازمان یا اداره را نیز به نابودی می‎کشاند.

نایب ریس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران باید مراقبت بیشتری در اعمال و عملکرد خود داشته باشند، تصریح کرد: حزب‌الله لبنان از عمل صالح شهید تغذیه کرد و به مقاومت اسلامی در لبنان تبدیل شد.

وی تاکید کرد: بالاترین عمل صالح شهادت در راه خداست و ایران به عمل صالح شهدا، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و مردم مومن عزیز است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon