کارشکنی پاکستان یا مشکلات داخلی؛ چرا اشرف غنی به قطر نرفت؟

کارشکنی پاکستان یا مشکلات داخلی؛ چرا اشرف غنی به قطر نرفت؟

خبرگزاری تسنیم: در حالی که شورای عالی صلح افغانستان گفته بود که اشرف غنی به منظور روند صلح به قطر سفر خواهد کرد به گفته برخی منابع به دلیل نهایی نشدن تفاهمنامه اطلاعاتی کابل و اسلام‌آباد سفر رئیس جمهور افغانستان لغو شده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفر «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان به قطر در حالی لغو شده است که برخی منابع دلیل آن را کارشکنی پاکستان و عدم نهایی شدن تفاهمنامه اطلاعاتی بین اداره امنیت ملی افغانستان و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) می‌دانند.

این در حالی است که مقامات شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرده بودند که اشرف غنی و برخی از اعضای این شورا برای تسریع روند صلح به قطر سفر خواهند کرد.

به گزارش «طلوع نیوز» یک منبع گفت که سفر رئیس جمهور و برخی از اعضای شورای عالی صلح افغانستان به قطر به علت نهایی نشدن تفاهمنامه‌ی اطلاعاتی کابل و اسلام‌آباد لغو شده است.

از سوی دیگر، رئیس مجتمع جامعه‌ مدنی افغانستان نیز می‌گوید که پس جنجال‌های بسیار در مورد تفاهمنامه اطلاعاتی افغانستان و پاکستان، این احتمال وجود دارد که اسلام آباد از طالبان خواسته باشد تا برای گفت‌وگو با مقامات دولت افغانستان در قطر حاضر نشوند.

رئیس جمهور افغانستان قرار بود روز شنبه به قطر سفر کند اما اکنون این سفر لغو شده است.

سال‌ها است که نمایندگان دولت افغانستان و طالبان این کشور با هدف تامین صلح در افغانستان به قطر رفت و آمد دارند.

برخی منابع می‌گویند که مقدمات این سفر آماده بود اما در کمال ناباوری لغو آن اعلام شد.

در حالی که برخی کارشناسان افغان، دولت پاکستان را به دلیل عدم همکاری با کابل در روند صلح مقصر لغو سفر اشرف غنی به قطر می‌دانند «حمدالله محب» سرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهور در این رابطه گفت که به دلیل مشکلات داخلی و برنامه‌های 100 روزه دولت این سفر لغو شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان