گزاره برگ ملت ایران روی میز مذاکرات هسته ای

گزاره برگ ملت ایران روی میز مذاکرات هسته ای

خبرگزاری تسنیم: آمریکایی ها در مذاکرات اخیر نارو زدند و با وجود این که هیأت ایرانی با صرفنظر کردن از بعضی حقوق، امتیازات مهمی را به آن ها داد، آن نمک نشناس های به دور از منطق، با انتشار گزاره برگ آمریکایی زیر همه توافقات زدند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم ، متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را با عنوان «گزاره برگ ملت ایران روی میز مذاکرات هسته ای » را در ذیل می خوانید:

تعالی و پیشرفت کشور در سایه ی اسلام و تأمین امنیت، رفاه و آسایش مردم از اهداف همیشگی نظام اسلامی است.همه می دانیم که امروزه پیشرفت کشورها در ابعاد مختلف و تأمین رفاه مردم ازجمله در تولید انرژی پاک و سالم، افزایش محصولات کشاورزی، رقابت پذیری تولیدات صنعتی، درمان بیماری های صعب العلاج، توسعه سلامت و بهداشت و دستیابی به علوم و فناوری های نو و... مستلزم در اختیار داشتن فناوری هسته ای است.
ملت شریف ایران با هوشمندی، این نیاز را درک کرد و از میان توده مردم انقلابی، نخبگان و دانشمندان زیادی دست به کار شدند و با وجود تمامی تحریم های علمی، فنی و اقتصادی با خون دل های فراوان و هزینه های زیاد و از همه مهم تر تقدیم شهدایی بسیار ارزشمند، بالاخره به این فناوری دست یافت.
مستکبران حسود و تمامیت خواه که نمی توانند پیشرفت ملتها را ببینند، در صدد سنگ اندازی برآمدند و اقدامات ظالمانه ای را علیه ملت ایران تدارک دیدند تا راه را بر پیشرفت ملت بزرگ ایران اسلامی ببندند. صدور قطعنامه های مکرر، اعمال تحریم های غیرقانونی و ترور دانشمندان هسته ای ازجمله این مظالم است.
رهبری هوشیار و حکیم انقلاب اسلامی با نرمش قهرمانانه برای اتمام حجت به دشمنان و از بین بردن بهانه های آنان، مسیر مذاکره را گشودند اما 12 سال مذاکره و گفت وگو و بازگذاشتن درب مراکز هسته ای به روی انواع نظارت ها و کنترل ها و دادن انواع امتیازات، تاکنون ثابت کرده است که دشمن به دنبال حل مسأله نبوده و نیست و اهداف دیگری در سر می پروراند.
عهدشکنی های مکرر آمریکا در طول مذاکرات هسته ای به ویژه طی دو سال گذشته، هم چنین در قرارداد الجزایر، در مذاکرات مربوط به افغانستان و عراق و معاهدات آمریکا با دیگر کشورها مثل لیبی، کره شمالی، تعهدات تجاری با چین و حتی قرارداد سالت 2 با روسیه ثابت می کند - همانگونه که بارها و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس محترم جمهور و وزیر خارجه رسماً اعلام کرده اند - آمریکا عهدشکن و کاملاً غیرقابل اعتماد است.
آن ها حتی در مذاکرات اخیر هم نارو زدند و با وجود این که هیأت ایرانی با صرفنظر کردن از بعضی حقوق، امتیازات مهمی را به آن ها داد، آن نمک نشناس های به دور از منطق، با انتشار گزاره برگ آمریکایی زیر همه توافقات زدند تا آن جا که وزیر خارجه ایران گفت: فکت شیت آمریکایی دروغ است.
این واقعیت های غیرقابل انکار ایجاب می کند که همیشه مراقب حیله ی آمریکای عهدشکن باشیم چه آن که بارها نشان داده اند که اگر در قراردادی، امتیازی داده بشود، آنان دریافت امتیازات متقابل را به شرط و شروط و یا زمان آینده موکول کرده و قطعاً در گذر زمان به بهانه های واهی زیر تعهد خود خواهند زد لذا تنها راه اطمینان بخش این است که تبادل امتیازات بین طرفین همزمان باشد و هرگز به آینده و شرط و شروط موکول نشود.
در همین ارتباط چه بجاست که توده مردم انقلابی ایران به ویژه اندیشمندان و صاحب نظران و حقوقدانان و تمامی کسانی که دل به عزت و اقتدار ایران اسلامی داشته و دارند، در راستای منویات رهبری عزیز و حکیم انقلاب و بر طبق وظیفه و تکلیف الهی و انقلابی و ملی، خواستگاه نهایی و به عبارتی گزاره برگ ملی خود را در مقابل گزاره برگ جعلی و دروغین آمریکا منتشر کرده تا بدین سان همه ی مردم جهان واقعیت را بدانند و معلوم باشد که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید، مقصر اصلی آمریکاست.
در متن گزاره برگ یا خواستگاه ملی مردم ایران با تأسی و الهام از فرمایشات و منویات امام خامنه ای(مدظله العالی) و مواضع صریح مقامات عالی نظام، اصلهای شش گانه ذیل می تواند مورد توجه و تأکید قرار گیرد چه آن که منافع و عزت کشور در گرو رعایت این اصول، در توافقنامه نهایی هسته ای می باشد وگرنه مصداق توافق بد نسبت به ملت و کشور ایران تحقق خواهد یافت و در این صورت، از منظر مردم ایران یک قرارداد تحمیلی، استعماری و غیرقانونی و نامشروع تلقی می گردد و لذا احدی از طرف ملت شریف ایران اجازه امضای قراردادی بدون رعایت این اصول شش گانه را نمی تواند داشته باشد.
اصل یک: تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یک جا و هم زمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو (نه تعلیق) شود.
اصل دوم: دستاوردهای هسته ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ شود.
اصل سوم: هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای و دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.
اصل چهارم: نظارت ها و بازرسی ها در حد متعارف بین المللی باشد و هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود.
اصل پنجم: هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح پذیرفته نیست.
اصل ششم: توافق هسته ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن، ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان