احتمال افزایش کمک‌‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی پس از توافق هسته‌ای با ایران

احتمال افزایش کمک‌‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی پس از توافق هسته‌ای با ایران

خبرگزاری تسنیم: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل از سال ۲۰۱۷ احتمالا افزایش خواهد یافت که این موضوع با تلاش‌های واشنگتن برای کاهش نگرانیهای متحد خود به دلیل دیپلماسی هسته‌ای با ایران ارتباط دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از گاردین، کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل از سال 2017 احتمالا افزایش خواهد یافت که این موضوع با تلاش‌های واشنگتن برای کاهش  نگرانیهای متحد خود به دلیل دیپلماسی هسته ای با ایران ارتباط دارد.

بسته کمکی فعلی به ارزش سه میلیارد دلار در سال در سال 2017 منقضی می شود. منابعی در دو طرف این خبر را تایید کرده اند، یک  مقام رسمی آمریکا گفته است گفتگوها برای رسیدن توافق جدید نزدیک هستند که بر اساس آن آمریکا  پرداخت های سالانه را به طور متوسط به بین سه میلیارد و 600 میلیون دلار تا سه میلیارد و 700 میلیون دلار افزایش خواهد داد.

یک مقام اسرائیلی با تایید این خبر افزوده است: آمریکا تلاش دارد پس از عصبانیت ما درباره توافق با ایران آتش خشم ما را فرو نشاند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با تایید این گفتگوها با آمریکا، بر ادامه تلاشها علیه ایران نیز تاکید کرد. وی گفته است هیچ مبادله جایگزینی برای اینکه من با توافق(هسته ای) موافقت کنم وجود ندارد، توافق بد است و ما به مخالفت با آن ادامه می دهیم.

مقام آمریکایی در پاسخ به پرسشی در این خصوص که آیا افزایش کمک های دفاعی به اسرائیل با مذاکرات اخیر واشنگتن با کشورهای عرب خلیج فارس درباره ایران ارتباط دارد یا خیر، گفت: «می تواند ارتباط داشته باشد».

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اخیرا در کمپ دیوید نشستی با سران کشورهای عربی شورای همکاری خلیج(فارس) درباره مذاکرات هسته ای با ایران داشت.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت