مراحل ۳ گانه نهضت قرآنی در مساجد سراسر کشور اجرا می‌شود

مراحل 3 گانه نهضت قرآنی در مساجد سراسر کشور اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مراحل سه گانه نهضت قرآنی در مساجد سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمد رضا حشمتی ظهر امروز در همایش ملی تکریم خادمین طرح تلاوت نور در سالن همایش‌های هلال احمر اظهار داشت: تحفه گرانقدری در مفاتیح به جا گذاشته شده که مورد توجه اولیای خدا بوده است که فرازی از  این تحفه را فرموده‌اند که مناجات شعبانیه است ولی خیلی بد است که ماه شعبان بگذرد و این تحفه گرانقدر ارج نهاده نشود.

وی افزود: اینکه تعداد زیادی از مساجد در این طرح شرکت می‌کنند و 7 هزار  مسجد علاوه بر تلاوت آیات قرآن آن را تفسیر می‌کنند که خبر مسرت بخش است که جای شکر آن باقی است. ما به عنوان حوزه فرهنگی بر این معتقدیم که سفره‌ای پهن شده که همگان از آن فیض می‌برند.

حشمتی خاطرنشان کرد: اگر توفیق از ناحیه خداوند صورت نگیرد، امکان خدمتگزاری به وجود نمی‌آید این در حالی است که افراد زیادی آرزوی خدمت به قرآن را دارند ولی افتخار خادمی قرآن را کسب نکرده‌اند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هدایت این طرح توسط ستاد عالی طرح کانون‌های فرهنگی مساجد خبر داد و گفت: امروز شاهد آن هستیم که بالغ بر 100 تا 200 جلد قرآن کریم یکنواخت در مساجد وجود دارد و برخی از قرآن‌ها به علت تلاوت زیاد تعویض شده‌اند.

وی بیان کرد: در ادامه این طرح تعداد زیادی از قرآن‌ها به جهت تلاوت از مساجد به اداره‌ها،خانه‌ها و امام زاده‌ها منتقل شده است.

حشمتی خاطر نشان کرد: این طرح سه مرحله دارد که مرحله اول آن تلاوت قرآن بوده به  اجرا درآمده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی گفت: هر اندازه می‌توانید قرآن بخوانید و اگر می‌خواهید قرآن را درک کنید باید آن را مکررا مورد تلاوت قرار دهید. باید 100 هزار مرتبه قرآن ختم شود تا مضامین و مفاهیم آن درک شود.

وی گفت: امام خمینی(ره) تمامی ماه مبارک رمضان را  مشغول به تلاوت قرآن بودند. ایشان در نجف قرآن را  8 سری ختم می‌کردند و در جماران به واسطه مشغله بسیار 3 با رختم می‌کردند.

حشمتی خاطرنشان کرد: ما در برابر دریای بیکران قرار داریم که باید از آن به حد کافی بهره‌مند شویم. تلاوت قرآن انسان را به هر میزانی که بخواهد به اعماق گنج الهی می‌رساند این در حالی است که وقتی آیات قرآن خوانده می‌شود موجب کشف ارتباطات می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی گفت: گام اول در اجرای این طرح درست برداشته شده‌ است و گام دوم که فهم قرآن است و نهضتی را آغاز می‌کند به گام سوم که عمل به قرآن است منتهی می‌شود.

وی بیان کرد: ما در عمل به قرآن احساس خطر  می‌کنیم چون این گام مرد عمل می‌خواهد. در دوره دفاع مقدس مردان عمل جانبازان و رزمندگان بودند که به آیات قرآن عمل کردند و دوری از دنیای مادی را برگزیدند.

حشمتی اظهار داشت: نیاز امروز ما این است که نهضت عملی قرآن را تقویت کنیم و در گام دوم و سوم به شاخص مبدل شویم که این امر تحقق پیدا نمی‌کند مگر آنکه خداوند تفضل کند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی گفت: کسی که آیات قرآن را تلاوت می‌کند موظف می‌شود که بدان عمل کند. ما برای نهضت دوم و سوم نیروی آماده به کار نیاز داریم. اگر چه 20 هزار مسجد در این طرح شرکت دارند ولی اگر این حرکت آغاز شود شیرینی‌اش بیشتر از تلاوت قرآن می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon