آیت الله علم الهدی: حرف‌های آمریکایی‌ها در قرون وسطی هم مرسوم نبوده است

آیت الله علم الهدی: حرف‌های آمریکایی‌ها در قرون وسطی هم مرسوم نبوده است

خبرگزاری تسنیم: حرف‌هایی که آمریکایی‌ها امروز در مذاکرات می‌زنند حتی در قرون وسطا هم رسم نبوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: همه جا دشمن قابل اصلاح نیست و ممکن است فسادی نباشد، استصلاح، اصلاح کردن این رابطه است یعنی رابطه سوء اگر شکل گرفته و سبب عداوت شده است باید اصلاح شود.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: عداوت بنی امیه با اهل بیت پیغمبر یک عداوت ریشه‌ای و نهادینه است؛ شیعیان موسی ابن جعفر از این مسئله بسیار نارحت بودند، شیعه توهین به امام را نمی‌تواند تحمل کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قرآن می‌فرماید با دست بالا با دشمن برخورد کنید، شما بالاتر هستید زیرا خداوند با شماست که از هر قدرتی بالاتر است. خداوند شما را در کارهایتان به خود واگذار نمی‌کند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: این مبنای استصلاح دشمن است که قرآن به آن اشاره می‌کند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: نقطه محوری ماه شعبان لیله‌القدر نیمه شعبان، میلاد امام حی و حاضر ما است و ما وظیفه اظهار عشق و ارادت به ساحت آن امام، مظهر آن نیمه شعبان است که در مشهد مقدس از چند سال قبل این معنا مرسوم است و به صورت یک سنت فرهنگی نهادینه درآمده است.

امام جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: امروز، شب ولادت باسعادت علی اکبر، میوه دل سیدالشهدا است و فردا روز جوان است، روز جوان با سایر روزها مثل روز مادر یا پدر فرق دارد، روز مادر، روز تکریم مادر است اما روز جوان، هم روز تکریم جوان است و هم روز رشد جوان است و تنها مثل روز مادر نیست.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: همه باید نسبت به تکریم جوانان کوشا باشیم و متولیان و کارگزاران نظام باید در این زمینه پیشگام باشند و به مشکلات جوانان توجه کنند، در موقعیت فعلی اینکه یک مرتبه برای حل مشکل دست به گران زدن اجناس می‌کنند، نسل جوان را رعایت کنند؛ دختر و پسر جوانی که در روزهای اول زندگی هستند با این مشکلات دست به گریبان می‌شوند و حلاوت همزیستی دو جوان به تلخی مبدل می‌شود.

وی افزود: اصل تکریم جوان، راه برای جوان باز کردن و وی را جدی گرفتن است و در عرصه فعالیت‌ها وی را جلو انداختن است؛ مقام معظم رهبری فرمودند تحقق آرمان‌ها بدون جدی گرفتن نقش جوانان غیرممکن است. حضرت علی اکبر(ع)، هم تکریم جوان و هم رشد جوان را مدنظر قرار داده بودند.

وی گفت: تکریم حضرت علی اکبر از سوی سیدالشهدا به معنای جدی گرفتن ایشان بود و این را در روز عاشورا نیز شاهد بودیم که جزو نخستین افرادی بود که وارد کارزار شد.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: تکریم جوان، جدی گرفتن او و راه را برای وی باز کردن است، نوع تکریم جوان با تکریم پدر و مادر متفاوت است، رشد جوان هم در حضرت علی اکبر می‌توانید ببینید و باز هم نماد آن روز عاشورا است.

وی افزود: حضرت علی اکبر (ع) پای حق، اول چیزی که تقدیم می‌کند جانش است و این رشد جوان است. ما این نمایش را در زندگی انقلاب خودمان دیدیم و نماد آن هشت سال دفاع مقدس بود که جوانان ما عزت را برای نظام ما و مردم ما آفریدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: غیرت جوانی که در هشت سال دفاع مقدس با جان دادن عزت آفرید این غیرت در جوان نسل سوم الان هم موجود است و این گونه نیست که جوان امروز بخواهد عزت دیروز را به خاطر شکم و اقتصاد و پول جیبش از دست بدهد و این نظام و ملت را کاملا در مقابل دشمن زیاده خواه ذلیل کند؛ این مسئله اصلا ممکن نیست.

وی بیان کرد: زیاده خواهی آمریکا و اروپا به جایی رسیده که نه تنها تحریم را لغو نکنند بلکه ما را نابود کنند، ما دولت ستیز نیستیم و با برنامه دولت هم مخالف نیستیم، قبل از روی کار آمدن این دولت، دشمنان ما سفره ما را مورد حمله قرار دادند و دولت یازدهم وقتی روی کار آمد محاسبه کرد و دید تحریم ابزار دشمن است و باید آن را خلع سلاح کرد و فکر می‌کردند در اردوگاه دشمن ظرفیتی است که با مذاکره می‌توان در رویه دشمن تغییر ایجاد کرد و براساس این سیاست کیفیت مذاکره را تغییر دادند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: قبل از دولت یازدهم مذاکرات بر محور مقاومت ما بر سیر اصول بود و سیاست دولت جدید این بود که اگر روند مذاکرات تغییر یابد می‌توان تحریم‌ها را از دشمن گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با تیم مذاکره کننده مسئله نداریم زیرا اینها مثل سربازی هستند که در خاکریز دشمن قرار دارندو نباید سرباز را تضعیف کرد. مقام معظم رهبری فرمودند اینها زحمت کشیدند. آنچه مهم است این است که دشمن ناپاک است و زیاده خواه است.

وی گفت: از سال 92 قرار شد تحریم‌ها متوقف شود که نشد و با کمال وقاحت گفتند 9 هواپیمای ایرباس ایرانی را مصادره می‌کنیم و بر دشمنی افزودند و الان هم در کمپ دیوید اتاق جنگ تشکیل دادند و مزدوران منطقه را جمع کرده اند تا جنگ نیابتی راه بیندازند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: بازجویی دانشمندان هسته‌ای ما را نیز با کمال وقاحت در دستور کار قرار داده اند. شما فهمیدید دکتر شهریاری غنی سازی 20 درصد را راه انداخته است با ناپاک ترین حرکت این عالم را کشتید.

وی گفت: حرف‌هایی که می‌زنند حتی در قرون وسطا هم رسم نبوده است اما اینها این حرف را می‌گویند، در بازرسی مراکز نظامی هم می‌گویند باید مراکز شما را ببینیم. در مذاکره به دنبال براندازی نظام هستند و کار به اینجا رسیده است.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: بخشنامه کرده‌اند که آثار سوء تحریم‌ها را برای ما مشخص کنید تا بعد فردا طومار دهند که آثار سوء تحریم‌ها مثلا هزار قلم است. خب باشد. این مهمتر است یا پودر شدن 250 هزار شهید؟ مردم ما هیچ چیز نداشتند اما مقابل استکبار ایستادند.

وی بیان کرد: تحریم‌ها باید برداشته شود و مسئله جنگ اقتصادی از میان برود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon