۲۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به ساخت آزادراه‌‌های کشور اختصاص یافت


250 میلیارد تومان بودجه عمرانی به ساخت آزادراه‌‌های کشور اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به ساخت آزادراه‌های کشور خبر داد.

حسن احمدی‌نوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، درباره ساخت آزادراه‌های کشور در سال 94 اظهار داشت: امسال 250 میلیارد تومان تملک دارایی برای ساخت آزادراه‌‌های کشور در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مشارکتی بودن پروژه آزادراه شیراز ــ اصفهان و سهم 50درصدی دولت در اجرای آن بیان کرد: نسبت سهم دولت در اجرای آزادراه‌ها و اقتصادی کردن این‌گونه پروژه‌ها متفاوت است.

احمدی با ابراز اینکه سقف سهم دولت در اجرای آزادراه‌ها تا 50 درصد است عنوان کرد: به‌طور مثال سهم مشارکت دولت در ساخت برخی آزادراه‌های کشور 10 درصد، برخی 20 درصد و حداکثر تا 50 درصد است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها درباره منابعی که بودجه ساخت آزادراه‌ها را تأمین می‌کنند، گفت: این منابع از محل اوراق مشارکت، سهامی متهاتر شده، اسناد خرانه، تملک دارایی و غیره تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت آزادراه شیراز ــ اصفهان اوراق مشارکت، اسناد خرانه و ردیف تملک دارایی در نظر گرفته‌ شده است، افزود: از محل تملک دارایی امسال 20 میلیارد تومان اعتبار برای این آزادراه تعیین شده است.

احمدی با اشاره به آغاز فروش اوراق مشارکت برای ساخت آزادراه شیراز ــ اصفهان اظهار کرد: تاکنون بیش از 150 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این آزادراه جذب شده و در صورتی که مشکل اسناد خزانه حل شود از این طریق نیز به این آزادراه بودجه تزریق می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها خاطرنشان کرد: برنامه اتمام ساخت آزادراه شیراز ــ اصفهان در سه سناریوی 2ساله، 3ساله و 5ساله تنظیم شده و این بستگی به تأمین منابع دارد.

انتهای پیام/ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon