آمریکا اهل دبه است

آمریکا اهل دبه است

خبرگزاری تسنیم: خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه اجازه بازرسی مراکز نظامی خلاف حکم شرعی"نفی سبیل" است، گفت: اجازه بازرسی مراکز نظامی مجوز قانونی حمله نظامی به کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در سخنانی ضمن تبریک به‌مناسبت اعیاد شعبانیه و ولادت امام عصر و تسلیت به‌مناسبت سالگرد شهادت شهدای 15 خرداد و رحلت امام خمینی(ره) در 14 خرداد سال 68، گفت: روز 14 خرداد روز رحلت حضرت امام(ره) است که در ارتباط با ایشان باید بگویم امام جزو احیاگران دین و عزت اسلامی است و ظرفیتی همانند ظرفیت عرشیان دارد.

وی افزود: کاری که حضرت امام کرد، کار هیچ شخصیت عادی نیست. این نشان می‌دهد که ایشان به سلسله جلیله انبیا و ائمه اتصال داشته و آن‌چنان ظرفیتی خدا به او داده بود که توانست اسلامی را که رمقش را از دست داده بود و جوامع اسلامی که زیر پای جهان‌خواران نفسی از آنها در نمی‌آمد و پیکره جوامع اسلامی لگدمال شده بود، از زیر لگد این لاشخورها، باج‌گیران و مستکبرین ملحد و ضد خدا و دین، بیرون کشد و نه تنها بیرون کشید، بلکه قدرت جدیدی در صحنه جهانی با عنایت خدا بر امام متولد شد و مقدمه جهانی شدن اسلام و آمدن وجود امام زمان(عج) گردید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه، اظهار داشت: از این جهت امام جزو چهر‌ه‌های همیشه پیروز در زندگی بوده است، امام زنده بود و چشمه زندگی شد و به جهان اسلام و بشریت روح بخشید.

آیت‌الله صدیقی همچنین به برخی شاخصه‌های امام خمینی(ره) از زبان رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی بهترین بیان‌کننده و تبیین‌کننده راه، مرام و فرهنگ امام هستند. ایشان ادامه‌دهنده همان راه است و آن دست غیبی که امام(ره) را حمایت می‌کرد، مثل روز روشن است که کنار همین رهبری هم آن دست غیب ملموس است و همان ظرفیت، شجاعت، حکمت، نورانیت و بصیرت را خدا در وجود عزیز امام خامنه‌ای قرار داده است.

وی اضافه کرد: امام خامنه‌ای در سخنرانی سال 85 کنار مرقد حضرت امام(ره) این‌طور فرمودند: "یکی از خطوط و مکتب سیاسی امام، این است که سیاست و معنویت در هم تنیده است. در مکتب سیاسی امام معنویت از سیاست جدا نیست".

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: امام سیاست و معنویت را با هم داشت، استکبارستیزی حضرت امام، عین معنویت و عبودیت ایشان بود، طاغوت ستیزی، سازش‌ناپذیر بودن با قدرت‌های بزرگ، تحقیر قدرت‌‌های بزرگ عین معنویت حضرت امام بود، لذا نمی‌ترسید، چون براساس تکلیف عمل می‌کرد.

آیت‌الله صدیقی در ادامه افزود: امام در چارچوب تکلیف الهی حرکت می‌کرد؛ عمل به تکلیف معنی‌اش این نیست که امام به پیروزی علاقه‌مند نبود و به پیروزی فکر نمی‌کرد و یا اهل تدبیر نبود، بلکه عقلانیت و تدبیر امام نمره اول را داشت، شرق و غرب را متحیر کرد و همه را به انفعال کشاند، اما اینکه امام در این امور قدم گذاشت و این حرکت عظیم جهانی، توفنده، بالنده و پرخروش را راه انداخت، براساس تکلیف بود، دنبال قدرت و شهرت، تمکن و رفاه نبود. این وظیفه الهی حضرت امام بود، چون چنین بود، لذا امام نمی‌ترسید.

وی با بیان اینکه امام از قدم گذاشتن به مسیر انقلاب نمی‌ترسید، شک نمی‌کرد و مأیوس نمی‌شد، گفت: امام در این مسیر متزلزل و خسته نمی‌شد. اینها خاصیت عمل به تکلیف است، بعضی‌ها این حالت را از امام به ارث نبرده‌اند، گاهی مطالبی از ایشان نقل می‌کنند که خلاف این مسیری است که امام تا زنده بود نشان داد. امام عملاً در برابر قدرت‌های بزرگ، قدرتی تحقیر‌کننده آن قدرت‌ها بود و همیشه حرکت تهاجمی داشت و آنها را به انفعال می‌کشید و به هیچ وقعی و ارزشی برای این قدرت‌های بزرگ در مخیله و رفتارش نشان نداد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در روحیه خستگی‌ناپذیری حضرت امام(ره) برخی به شک افتاده‌اند، اظهار داشت: اینها می‌گویند که مگر می‌شود همیشه انقلابی بود؟ بله، تا کفر و شرک هست، امام می‌گویند که جهاد و مبارزه هست و تا زمانی که جهاد هست، ما هستیم. بنابراین موجودیت، موجودیت ما دینی است و این موجودیت مبارزه با کفر، ظلم و استکبار است. در این جهت امام خستگی‌ناپذیر بود و هیچ مشکلی برایش مشکل نبود، از مرگ و دشمن نمی‌ترسید و مانند دریای خروشان، امواج سهمگینش دنیا را تکان می‌داد و با توکل بر خدا به‌سوی هدف والا پیش می‌رفت.

آیت‌الله صدیقی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 اشاره کرد و گفت: شاید این آخرین مرحله مذاکره تیم هسته‌ای ما با قدرت‌‌های استکباری دنیاست.

وی ادامه داد: رهبر عزیز ما، خطوط اصلی نظام را تعیین می‌کنند و هرکسی خلاف خطوط ترسیم شده از ناحیه ایشان را پیش بگیرد از نظر قانون اساسی قانونی نیست و هم از این جهت که حاکم شرع است و حکم ایشان، حکم امام زمان(عج) است و مخالفت با او، مخالفت با امام عصر(عج) است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای را به‌وضوح ترسیم کرده‌اند و گفته‌اند و مردم هم به‌وضوح این خطوط را شنیده‌اند، افزود: مسئله هسته‌ای، یک سرمایه است، این بعضی عناصر قاجار بودند که می‌گفتند نفت یک چیز بدبو است و بگذارید ببرند، هسته‌ای یک سرمایه و آغاز تمدن و آغاز شکوفایی اقتصاد ماست. این در مسئله کشاورزی، دارو و انرژی نقش دارد.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: ما یادمان نرفته است، وقتی که رآکتور تهران سوختش تمام شد، هیچ‌جای دنیا به ما سوخت ندادند، چه تضمینی داریم که بعداً اینها که الآن تولید را از ما می‌گیرند و ما را فلج می‌کنند، فردا به ما سوخت بدهند.

وی با تأکید بر "بحث هسته‌ای خودکفایی، سرمایه، قطع نیاز به بیگانگان و از درون جوشیدن و حفظ حیثیت خودباوری جوانان دانشمندان ماست" گفت: توجه به اصل این سرمایه کنند که ملت ما شعار می‌دهند "انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست"، نکند که انرژی هسته‌ای یک شیر بی‌یال و دم و بی‌خاصیت باشد که ما دیگر غنی‌سازی نداشته باشیم و از نظر تأمین نیازهای داخلی‌مان محتاج بیگانه باشیم. بیگانه هم چیزی از خیانت و کم گذاشتن از ما دریغ نمی‌کند، البته این تجربه است و تئوری نیست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بازرسی و یا به‌تعبیری دسترسی به مراکز نظامی از سوی بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: این عنصر فرانسوی و هم دیگران در رسانه‌های‌شان و همه‌جا می‌گویند که ما آزادیم که براساس پروتکل الحاقی، هر زمان و هر مکانی را دسترسی داشته باشیم. اینها هرجا اعم از بیت مقام معظم رهبری، محل استقرار ریاست جمهوری و مجلس و هرجا که ادعا کنند که ما بوی هسته‌ای از آنجا می‌شنویم و چه مراکز موشکی و تسلیحاتی ما باشد، به نهان‌خانه‌های ما می‌توانند به‌بهانه‌های هسته‌ای دسترسی داشته باشند.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه این گونه بازرسی‌ها خلاف صریح قرآن است، گفت: این را فقهای ما به‌صورت قانون نوشته‌اند. یکی از قواعد فقهی ما نفی سبیل است و نفی سبیل هم یعنی اینکه دشمن نباید بر ما اقتدار داشته باشد و هرچه از ما بخواهد، ما هم در اختیار او قرار دهیم.

وی همچنین، تصریح کرد: نکته بعدی این است که آمریکا اهل دبه است، از همان پیمانی که در ژنو منعقد شد تا امروز، اینها 8 تحریم را بعد از آنکه قرار شده تحریم نداشته باشند، اضافه کردند که هم شامل منابع اقتصادی و هم اشخاص است و آن وقت می‌گویند که این تحریم‌ها از قبل بوده است، در حالی که هم سخنگوی دولت ما و هم آنچه از واقعیات روشن است، اینها تحریم‌های جدیدی را هم اضافه کرده‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در همین زمینه، افزود: اینها پیمان را قبول ندارند، اینها فقط یک چیز متوجه هستند و آن هم زور است، هر کشوری که زور نداشته باشد، همان بلایی را که بر سر لیبی و یمن و عراق درآورده‌اند، سر آن کشورها و ملت‌ها می‌آورند.

آیت‌الله صدیقی تأکید کرد: آنها در مسئله فردو هم که قرار بود مرکز غنی‌سازی باشد و حالا به مرکز تحقیقات تبدیل شده است، مدام دبه می‌کنند. در مورد عدد سانتریفیوژها در بیانیه لوزان دبه درآورده‌اند و می‌گویند که نه، این عدد نباشد و عدد کمتری باشد.

وی اضافه کرد: تیم مذاکره‌کننده ما که فرزندان این ملت هستند و حضرت آقا هم قبول‌شان دارد و حمایت‌شان می‌کنند، توجه به این نکات اساسی که خواست قاطبه ملت است، بکنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: بنده یک درخواست و توصیه به دستگاه دیپلماسی‌مان داریم، امروز خطر بزرگ، خطر تکفیر‌ی‌هاست، خطر داعش خطر جهانی است، وزیر سابق امور خارجه آمریکا در خاطراتش آورده است که با 100 کشور از جمله ترکیه و کشورهای منطقه صحبت کرده‌اند و اینها حاضر شدند که بودجه‌های آن را تأمین کنند و تأمین کرده‌اند، امروز دستگاه دیپلماسی ما باید دنیا را متوجه کنند. ارتباط دیپلماسی‌شان را برای تبیین خطر این گروهک خوارج قانون‌نشناس، خدانشناس و بی‌وجدان و عدم مراعات‌کننده نوامیس که از هیچ جنایتی تاکنون دریغ نداشتند، به کار گیرند.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی ما در این رابطه با عربستان، قطر و ترکیه و کشورهای دیگر چقدر روابط برای حل این مشکل برقرار کرده است و برای افشای اینها در دنیا چه قدم‌هایی برداشته است؟ اگر برداشته‌‌اند، تبیین کنند و اگر برنداشتند، بدانند که ما چاره‌ای جز دفاع نداریم و در عراق و سوریه ما با جان و هستی‌مان داریم از حرم‌های شریف و موجودیت خودمان دفاع می‌کنیم. اما راه حل نظامی ندارد، اینها ان‌شاء‌الله در این مسائل شکست می‌خورند و این منطقه گورستان داعش خواهد شد، اما این آتش خاموشی ندارد، این یک جریان فکری است و بر وزارت امور خارجه و دولت ماست که در این جهت از این ظرفیت غیرمتعهدها که ریاستش هم به‌عهده ایران است، استفاده کنند و یک دستگاه دیپلماسی بسیار فعالی را راه بیندازند.

وی با بیان "در مذاکرات امید به آمریکا نداشته باشید" گفت: در مذاکرات اولاً می‌بینید که هرروز دبه می‌کنند و ثانیاً فردا که گفتند می‌خواهند در فلان جا بازرسی کنند، شما ادعا کردید که ما می‌خواهیم مدیریت کنیم و چشم‌ شما را ببندیم، رضایت آژانس برای دنیا معتبر است. آنها هم می‌گویند که ایران با ما همکاری نکرد و عملاً مجوز حمله نظامی قانونی به قدرت‌های بزرگ داده می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: باید روی این مسائل فکر جدی بکنید. هم افکار عمومی را توجیه کنید و هم برای چاره‌جویی در امر افشای جریان تکفیری داعش یک حرکت موفق جهانی داشته باشید. شما دولت اسلامی هستید و در کشور امام زمان زندگی می‌کنید و مردم 8 سال جنگ نابرابر را با شرق و غرب به جان خریدند و خسته نشدند و پیروز شدند، شما چنین ملتی دارید. شما رهبر نورانی دارید. باطن امام در او تجلی کرده است.شما نگران نباشید و به مردم تکیه کنید و با مردم همدلی داشته باشید، مشکلات‌تان را با مردم بازگو کنید و از مجرای حمایت عمومی مردم کمک بطلبید.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon