انتشار فیلم مهمات ارسالی دولت ترکیه به تروریست‌های سوری + تصاویر

انتشار فیلم مهمات ارسالی دولت ترکیه به تروریست‌های سوری + تصاویر

خبرگزاری تسنیم: روزنامه جمهوریت ترکیه تصاویر کامیون‌های مملو از مهمات را که سال گذشته در مرز سوریه متوقف شده بودند، پس از یک سال و علی‌رغم ممنوعیت‌های اعمالی منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه جمهوریت ترکیه امروز (جمعه) تصاویری را منتشر کرد که در آن کامیون‌های متعلق به سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) توسط سربازان در مرز سوریه متوقف شده‌ و مهمات جاسازی شده در این کامیون‌ها بیرون آورده می‌شوند.

این کامیون‌ها به‌دستور دادستانی در استان مرزی آدانا و در ژانویه 2014 قبل از ورود به سوریه متوقف شدند. دولت ترکیه مدعی بود که این کامیون‌ها حامل کمک‌های بشردوستانه به سوریه هستند و طرفداران فتح‌الله گولن را در سیستم قضایی و امنیتی متهم به صدور دستور برای بازرسی‌ از این کامیون‌ها کرد.

روزنامه جمهوریت امروز (جمعه) تصاویری را که نیروهای پلیس و ژاندارمری از این کامیون‌ها تهیه کرده و شامل مهمات جاسازی شده بودند منتشر کرد. در گزارش این روزنامه چنین قید شده که گلوله‌های خمپاره و توپخانه همراه با مهمات مسلسل زیر جعبه‌های دارو پنهان شده بودند.

در ماه فوریه 2014، انتشار هرگونه گزارش درباره این رویداد ممنوع شد و در آوریل 2015 نیز دادگاهی دستور بازداشت 17 سرباز را به‌دلیل بازرسی از این کامیون‌ها صادر کرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان