اجرای بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه در خوزستان


اجرای بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه در خوزستان

خبرگزاری تسنیم: وزیر نیرو گفت: بزرگ‌ترین طرح آبرسانی در کشور و خاورمیانه تحت عنوان طرح غدیر در خوزستان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، حمید چیت چیان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز بخش بخار نیروگاه حرارتی آبادان را افتتاح کردیم که در آن دو واحد بخار این نیروگاه به بهره برداری رسید.

وی رسیدگی به موضوع مشکل آب شرب آبادان را جزو اقدامات امروز سفر خود خواند و افزود: درباره کانال‌های کشاورزی و آب کشاورزی منطقه برررسی هایی انجام شد که امیدواریم اقدامات آن به سرانجام برسد و نتیجه آن برای مردم منطقه مفید باشد.

وزیر نیرو بیان کرد: در چند روز گذشته ال سی مربوط به احداث تصفیه خانه آبادان گشایش یافت و از ابتدای ماه چهارم عملیات آماده سازی سایت را با فاینانس خارجی آغاز کردیم و به سرعت آن را پیش خواهیم برد.

چیت چیان در پاسخ به این پرسش که وضعیت آب شرب در آبادان را چگونه می بینید، عنوان کرد:  آب آبادان از نظر کدورت هیچ مشکلی ندارد و از نظر شیمیایی باید آزمایش‌هایی روی آن صورت گیرد تا بتوانیم به مشکلات آن پی ببریم.

وی با اشاره به بزرگ‌ترین طرح آبرسانی در کشور و خاور میانه تحت عنوان طرح غدیر که در خوزستان در حال انجام است، اظهار کرد: تلاش می‌شود آب کافی و با کیفیت از خطی به طول 430 کیلومتر به آبادان برسد.

وزیر نیرو افزود: امیدواریم که امسال بتوانیم از نظر کمی آب مورد نیاز آبادان را ارائه کنیم و از نظر کیفی نیز برنامه داریم تا آب سد دز را به این منطقه برسانیم.

چیت چیان در پاسخ به این پرسش که در این سفر چه وعده‌ای را به مردم آبادان می دهید، بیان کرد: ما وعده تلاش بسیار جدی برای حل قطعی مشکل فاضلاب آبادان را به مردم شریف آبادان می دهیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon