غرب و آمریکا عهدشکن و غیرقابل اعتماد هستند

غرب و آمریکا عهدشکن و غیرقابل اعتماد هستند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه تبریز با بیان اینکه آمریکایی‌ها عهدشکن و غیرقابل اعتماد هستند، گفت: ۱۲ سال است که طرف‌های غربی در مذاکرات هسته‌ای عهدشکنی می‌کنند چرا که نمی‌خواهند قدرت ایران را ببینند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که در مصلای امام خمینی(ه) تبریز برگزار شد، به 11 شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) اشاره کرده و اظهار داشت: انتظار از جوانان این است که این فرزند سید الشهدا(ع) را الگوی خود قرار دهند.

وی در تشریح این الگوسازی اظهار داشت: رعایت احکام اسلامی و اهتمام به نمازهای جماعت و رعایت حجاب، کمترین انتظار از جوانان در عصر حاضر است.

آیت الله شبستری با انتقاد از ترویج بدحجابی در جامعه و تأکید بر پرهیز از آن، اظهار داشت: بدحجابی در ایران اسلامی و آذربایجان غیور معنی ندارد.

وی با بیان مشکلات نسل جوان از جمله مشکلات اشتغال، ازدواج و مسکن تأکید کرد: دولت باید در جهت حل مشکلات جوانان تلاش کند و برای آنها ارزش قایل شود چرا که مقدرات این کشور به دست این جوانان رقم خواهد خورد.

خطیب جمعه تبریز با تبریک سالروز میلاد پرفرخنده شمس ولایت، خورشید عالم، منجی عالم بشریت امام زمان(عج) اظهار داشت: عید نیمه شعبان برای تمام بشریت عید است چرا که امام زمان(عج) منجی تمام بشریت است.

وی با بیان اینکه موضوع امامت از احکام نبوده بلکه از اصول دین است، تصریح کرد: اراده و مشیت الهی در این است که وارثان زمین را از میان مستضعفان و صالحان انتخاب کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت انتظار فرج، گفت: انتظار فرج یعنی آماده شدن برای ظهور که از اعمال پرفضیلتی است و در این آمادگی باید از گناه دوری کرد.

عضو خبرگان رهبری افزود: بعد از ظهور امام زمان(عج) نبرد حق و باطل پایان یافته و پرچم حق و ولایت در جهان به اهتزاز در می‌آید.

آیت الله شبستری تصریح کرد: امروزه بشر در طوفان حوادث درمانده شده است و در انتظار هدایتگری است تا وی را از گمراهی نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به سالروز ارتحال امام خمینی(ه) در 14 خرداد اشاره داشته گفت: بزرگداشت امام خمینی(ه) بر همگان فرض است چرا که ایشان حق بزرگی بر گردن همه دارند.

وی افزود: امام خمینی(ه) همواره در مواضع خود ثابت‌قدم بوده بر عزت اسلام و استکبارستیزی تأکید داشتند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به سیره امام خمینی(ه)، تصریح کرد: کسانی که از امام(ه) دم می‌زنند با مراجعه به سیره ایشان ببینند که ایشان نه بر سیاست زدگی و باند بازی بلکه بر شایسته سالاری تأکید داشتند.

وی با اشاره به انتخاب آیت الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر انقلاب اسلامی بعد از امام خمینی(ه)، خاطرنشان کرد: دشمنان تصور می‌کردند با ارتحال امام خمینی(ه) انقلاب اسلامی از بین می‌رود اما با هدایت و الهام الهی، آیت الله خامنه‌ای، خلف صالح امام(ه) سکاندار انقلاب شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین به سالروز قیام خونین 15 خرداد اشاره کرده گفت: مردم ایران در اعتراض به دستگیری امام خمینی(ه) در سال 1342 قیام و اعلام وفاداری کردند.

آیت الله شبستری عنوان کرد: طرف غربی علی‌رغم دریافت امتیازات زیاد، بازهم عهد شکنی می‌کند.

وی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای پرداخت و گفت: 12 سال است که طرفهای غربی در مذاکرات هسته‌ای عهدشکنی می‌کنند چرا که نمی‌خواهند قدرت ایران را ببینند.

خطیب جمعه تبریز افزود: این عهدشکنی‌ها نشان می‌دهد که آمریکا و طرفهای غربی قابل اعتماد نیستند.

وی با اشاره به تلاش تیم مذاکره کننده هسته‌ای، تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای طرف غربی علی‌رغم امتیازات زیادی که گرفته است باز هم زیر همه‌چیز زده و فکت شیت دروغین منتشر می‌کنند.

نماینده ولی فقیه با بیان اصول مدنظر نظام در مذاکرات هسته‌ای، گفت: بدون رعایت این اصول، کسی حق امضای هیچ‌گونه قراردادی را با غربی‌ها ندارد.

وی در تشریح این اصول گفت: لغو همه تحریم‌ها، حفظ دستاوردهای هسته‌ای کشور، عدم ممانعت از تحقیق و توسعه و ممانعت از بازجویی از دانشمندان جزو این اصول هستند.

خطیب جمعه تبریز با تأکید بر اینکه بازرسی‌ها باید تنها از مراکز هسته‌ای و در حد متعارف بین المللی باشد، گفت: توافق هسته‌ای باید برگشت پذیر بوده و اینکه هیچ نظارت و اعمال محدودیت بر تجهیزات نظامی و نیروهای مسلح پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon