تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همدلی تمام آحاد جامعه است

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همدلی تمام آحاد جامعه است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه کرمانشاه گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همدلی تمامی بخش‌های جامعه است و دولت، ملت، فعالان اقتصادی و سرمایه‌داران باید اقتصاد مقاومتی را زنده کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: آمریکا و اروپا باید بدانند که نمی‌توانند خلاف مواضع اسلام و مقام معظم رهبری تقاضایی داشته باشند و تیم مذاکره کننده نیز از بیانات معظم‌له عدول نکند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه پشتوانه بیانات رهبر انقلاب را قرآن بیان کرد و افزود: مقام معظم رهبری همواره تیم مذاکره کننده هسته‌ای را تقویت کرده‌اند و این گروه دقت داشته باشند که نظرات ایشان در مذاکرات، به‌دلیل اینکه این فرمایشات بر مبنای اسلام، قرآن و 80میلیون ایرانی بیان شده اعمال شود.

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها معیار اقدامات را مواضع امام راحل(ره) بیان کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) برای تمامی شئون جامعه مواضع و سخنانی دارند که در سخنرانی‌ها، کتاب صحیفه نور و وصیت‌نامه ایشان آمده است.

وی با بیان اینکه وعده‌های خارج از کشور وفا، صفا و بقا ندارند، خاطرنشان کرد: نگاه به تولیدات داخلی و قدرت اقتصاد مقاومتی راهکار پیشرفت کشور است، زیرا پس از انقلاب اسلامی و با وجود تحریم‌ها تنها با تکیه بر توان داخلی دستاوردهای بزرگی همچون انرژی هسته‌ای به‌وجود آمده است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به دشمنی استکبار جهانی با ملت مسلمان ایران تصریح کرد: انرژی هسته‌ای که توسط جوانان و دانشمندان ایران اسلامی به‌دست آمده است غرب را عصبانی کرده و رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید اگر قدرت داشت پیچ و مهره‌های تأسیسات هسته‌ای ایران را باز می‌کرد.

آیت‌الله علما یکی دیگر از نشانه‌های قدرت داخلی را معطلی 19ماهه طرف‌های مذاکره کننده بیان کرد و گفت: در گذشته کار آمریکا در برابر ملت‌ها با یک تشر راه می‌افتاد ولی امروز در کار مذاکره با ایران اسلامی وامانده شده است.

ایستادگی، دکترین امام راحل(ره)

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به مناسبت پانزده خرداد در هفته آینده گفت: سخنرانی تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی در سیزدهم خرداد ماه در مدرسه فیضیه و به‌دنبال آن رخداد پانزدهم خرداد سبب شده این تاریخ مبدأ انقلاب اسلامی باشد و به‌فرموده امام راحل(ره) 15 خرداد ماه یوم‌الله است.

آیت‌الله علما با بیان اینکه دکترین امام راحل(ره) ایستادگی در مقابل ابرقدرت‌ها بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) که در سیاست صاحب مکتب و مبنا بود به مقاومت در مقابل ابرقدرت‌ها و عدم توجه به شرق و غرب اعتقاد داشت.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه معنویت، عقلانیت و عدالت بسته سیاسی مدنظر امام راحل(ره) بود، افزود: مواضع امام راحل(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری امروزه با اقتدار تمام در مراکز سیاسی دنیا مبنای اقدامات و توجهات قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: برای استقرار عدالت اسلامی باید در برابر ابرقدرت‌ها بایستیم.

ضرورت همدلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به دیدار نماینده مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب بیان کرد: استفاده از فرصت‌های عبادت در ماه‌های شعبان و رمضان، عمل به تکالیف و وظایف نمایندگی در مدت یک سال باقی‌مانده از عمر مجلس دهم و تعامل با سایر قوا از اهم بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار بود.

آیت‌الله علما اقتصاد مقاومتی را یکی از رئوس بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار بیان کرد و افزود:‌ تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همدلی تمامی بخش‌های جامعه است زیرا اکنون همزبانی برای اجرای این سیاست‌ها وجود دارد و باید دولت، ملت، فعالان اقتصادی و سرمایه‌داران اقتصاد مقاومتی را زنده کنند.

امام جمعه کرمانشاه با تبریک سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان گفت: جوانان با اقتدا به علی‌اکبر دفاع مقدس را اداره کردند و سرداران امروز همان جوانان هشت سال دفاع مقدس هستند.

آیت‌الله علما افزود: امروز نیز با وجود گذشت سه نسل جوانان علی‌اکبری بسیاری در کشور وجود دارند و بسیاری از مسئولیت‌ها به جوانان سپرده شده و خوب نیز مدیریت می‌شود.

وی با تبریک خجسته میلاد مسعود منجی عالم بشریت امام زمان(عج) و روز جهانی مستضعفان بیان کرد: حضرت قائم(عج) انسان‌ها را مدیریت کرده و به صراط مستقیم هدایت می‌کند که همه عالم نیز به آمدن انسانی مافوق بر انسان‌ها نظر دارند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) بر کشور حق اساسی و نقش اساسی در امنیت و حراست این مملکت دارند که امام زمان از آنها حفاظت و آنها را یاری کند.

انتهای پیام /ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon