مذاکرات هسته‌ای ایران در وین پایان یافت و فردا در ژنو از سر گرفته می‌شود

مذاکرات هسته‌ای ایران در وین پایان یافت و فردا در ژنو از سر گرفته می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دیپلمات‌ها و کارشناسان تیم مذاکراتی کشورمان پس از پایان گفتگوهای وین راهی ژنو شدند تا وزیر امور خارجه را در دیدار با همتای آمریکایی‌اش همراهی کنند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ١+٥ لحظاتی پیش در وین پایان یافت. در این مذاکرات که از روز سه‌شنبه شروع شده بود مذاکرات در سطح معاونین و کارشناسان برای تهیه پیش‌نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک و پیوست‌های آن انجام گرفت".

"در ادامه، مذاکرات کارشناسی دیشب تا ساعت یک نیمه‌شب و از صبح زود تا بعدازظهر در خصوص متن پیوست اقدامات هسته‌ای و متن پیوست لغو تحریم‌ها ادامه یافت".

"به‌طور کلی می‌توانم بگویم که تهیه متن پیوست‌ها با پیشرفت‌هایی همراه بود. با توجه به جلسه‌ای که فردا آقای دکتر ظریف با وزیر خارجه آمریکا در ژنو دارند امروز برخی از اعضای هیئت ایرانی از جمله بنده برای گزارش روند مذاکرات به دکتر ظریف و احتمالاً برخی مشورت‌های جانبی با نمایندگان ١+٥ عازم ژنو می‌شویم. مطلع شدیم که برخی از اعضای هیئت مذاکراتی آمریکا نیز برای گزارش وضعیت مذاکرات به آقای کری امروز عازم ژنو هستند".

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، امروز (جمعه) پس از ورود به ژنو گفت: "در ژنو آخرین وضعیت مذاکرات را بررسی خواهیم کرد و براساس آن تصمیم خواهیم گرفت".

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، نیز امشب ساعت 21.00 به‌وقت ژنو (23:30 به‌وقت تهران) وارد سوئیس خواهد شد. دیپلمات‌های آمریکایی و ایران از فردا (شنبه) گفتگوها را به‌مدت یک روز برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت