پنجمین گردهمایی لارستانی‌های مقیم شیراز برگزار شد


پنجمین گردهمایی لارستانی‌های مقیم شیراز برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: پنجمین گردهمایی لارستانی‌های مقیم شیراز شامگاه امروز در تالار حافظ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و جمعی از مسئولان لارستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، گردهمایی سالانه لارستانی‌های مقیم شیراز با هدف آشنایی بیشتر و حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و حمایت از نخبگان منطقه لارستان برگزار می‌شود.

پنجمین گردهمایی لارستانی‌های مقیم شیراز امسال با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، فرماندار ویژه لارستان و نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و با حضور چشمگیر لارستانی‌ها برگزار شد.

جمشید جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با یاد کردن از مرحوم آیت الله سید مجتبی موسوی لاری اظهارداشت: یکی از فواید این همایش‌ها که از لارستان و شش بخش بزرگ، خنج و گراش و دو بخش بزرگ آن نمایندگانی حضوردارند، دور هم جمع شدن، یکدیگر را دیدن و یاد آوری بعضی از وظایف و مسئولیت‌هاست که باید سعی کنیم به دنبال فواید بیشتری از جمله تلاش برای جستن راه تحقق نیازها باشیم.

وی با بیان اینکه تقاضای مجدانه برای فکر کردن در این راستار را از مردم منطقه داریم تصریح کرد: توانمندی و ظرفیت‌هایی در لارستان وجود دارد که می‌توان در صحنه استان و در برآوردن نیازهای مناطق از آن‌ها بهره برد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش با بیان اینکه همه ما به فکر منطقه خود هستیم افزود: برای به فعلیت رسیدن این دلبستگی باید تلاش شود و با همتی راسخ و عزمی جزم این مهم را محقق کنیم.

وی با اشاره به دور گذشته این گردهمایی خاطرنشان‌کرد: در دور قبل تشکیل کانون همیاران لارستان به اطلاع مردم رسید و ثمرات آن روز به روز در حال بارزتر شدن است و در صددیم که کارهای بزرگ منطقه را به دست این جمع بسپاریم.

جعفرپور با بیان اینکه باید کارها را با طرح و برنامه پیش برد تصریح کرد: حس اعتماد نسبت به مرکزیت در منطقه اندکی خدشهدار شده بود که باید تلاش می‌شد تا آن اعتماد دوباره به دست آید واین کار با سرکشی به مناطق و رفع نیازها به شکل پراکنده و در حد توان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه به همه آن خواسته‌ها نرسیده‌ایم اما تلاش خود را داشته‌ایم گفت: کار کردن فارغ از گرایش‌های سیاسی برای منطقه، استفاده از نیروهای پرتوان لارستانی در استان، استفاده ازنیروهای بومی توانمند هر شهرستان برای مسئولیت به حداقل رسیدن گروه‌گرایی و فعالیت برای شهرستان را نقطه کانونی توجه خود قراردادیم.

نماینده مردم منطقه لارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم نام نیکی از بنده برجا بماند خاطرنشان‌کرد: در سفر اخیروزیر راه و شهرسازی یکی از نکات ذکر شده بحث پیش بردن بخش زیادی از راه آهن توسط خود منطقه است که تنها مجوز شورای اقتصاد آن باقی مانده و از وزیر تقاضا کرده‌ایم که این مجوز را اخذ کند.

جعفرپور افزود: منطقه ویژه اقتصادی با جدیت در حال پیگیری است و این هم یکی از دست آورد‌هایی است که امیدواریم امسال عملیاتی شود و فاضلاب شهری لار نیز در آستانه آخرین مکاتبات اداری خود قرار دارد.

وی با اشاره به سفر وزیران راه و شهرسازی و بهداشت به منطقه لارستان تصریح کرد: در خنج جاده خنج به کاریان قرار بر حل بحث 215 آن شده و مجتمع فرهنگی ناتمام خنج که امیدواریم 500 میلیون تومانی که قول داده شدهوصول وکار به اتمام برسد.

نماینده مردم لارستان خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: 15 کیلومتر باند دوم لار به بندر عباس مصوب شده که باید از اداره کل راه و شهرسازی این شهرستان پیگیری شود و همچنین بیمارستان تامین اجتماعی نیز موضوع زمین آن تایید شده و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه 128 هکتار بافت فرسوده در کل شهرستان لارستان وجود دارد گفت: در مورد ارتقاهای مورد نیاز اداری وعده مساعد داده شده و تکمیل بیمارستان امام رضا(ع) و تخصیص تجهیزات هتلینگ و بهبود وضعیت بسیار نامطلوب این بیمارستان نیز در سفر وزیر بهداشت به نتیجه رسیده است.

عباسی فرماندار خنج نیز اظهارداشت: وحدت و همدلی منطقه گوهر گرانبهاییست که در سالهای متمادی توسط بزرگانی حاصل شده و باید در جهت تعمیق این وحدت کوشا باشیم.

وی با اشاره به شناسایی مشکلات مردم و پیگیری برای حل آن خواسته‌ها گفت: در زمینه‌های راه، آب، برق و گاز توفیقات خوبی به دست آمده و از سفر دو وزیر در هفته‌های گذشته به منطقه توفیقات خوبی نصیب خنج و گراش شده است.

مجید شامحمدی، دبیر این دوره از گردهمایی با بیان اینکه وحدت و همدلی آن چیزی است که امروز مارا به دور خود جمع کرده اظهارداشت: این گردهمایی با تلاش دانشآموختگان لارستانی دانشگاه‌های شیراز برپا شده و امید است نتایج خوبی را در برداشته باشد.

به گزارش تسنیم،در این مراسم گروه موسیقی ایراهستان نیز به اجرای موسیقی پرداخت و چندی از شاعران نیز به شعرخوانی مشغول شدند؛ همچنین در حاشیه این برنامه نیز غرفه‌ها و نمایشگاه‌هایی از صنایع دستی، لباس‌های قدیم و محلی و دیگر محصولات لارستان برپا شده بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon