نعیم قاسم: دولت‌های استکباری از خط ایمانی و مجاهد مقاومت نگران هستند

نعیم قاسم: دولت‌های استکباری از خط ایمانی و مجاهد مقاومت نگران هستند

خبرگزاری تسنیم: جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که دولت‌های استکباری از خط ایمانی و مجاهد مقاومت نگران هستند و همین دولت‌ها هستند که از القاعده و داعش برای تخریب چهره اسلام استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم جانشین دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی تأکید کرد: اسلام امروز به‌‌ویژه با کسانی که تخریب آن را در دستور کار قرار داده و مدعی حمل پرچم دین هستند و در عین حال تمامی منکرهایی را که اسلام رد کرده، انجام می‌دهند، در چالش ویژه قرار گرفته است. این در حالی است که خط مقاومت خطی است که رحمت و انسانیت و جهاد و اخلاق در جهت آزادسازی و کرامت و عزت انسانی را از اسلام نشان می‌دهد.

جانشین سید حسن نصرالله تأکید کرد که دولت‌‌های استکباری از این خط ایمانی و مجاهد ناراحت هستند و همین دولت‌ها هستند که القاعده و داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌هایی را که به‌دنبال تخریب چهره اسلام هستند، مورد حمایت خود قرار داده‌‌اند تا مردم را از دین خداوند متعال دور ‌نگه دارند.

وی ادامه داد: این افراد خود را رسوا می‌‌کنند، چراکه اسلام ماهیت آنها را فاش کرده است، کسی که مسلمانان دیگر را ذبح می‌کند، نمی‌تواند مسلمان واقعی باشد. کسی که زنان و کودکان را می‌‌کشد و آنها را آواره می‌کند، حقیقتاً مسلمان نیست. مسلمان واقعی نمی‌‌تواند به این صورت خشن رفتار و تعالیم اسلام را مخدوش کند. مسلمان واقعی کسی است که از اسلام دفاع و برای آن کار می‌کند. به همین علت آنها وقتی به ما می‌‌رسند نمی‌گویند که رفتار ما نادرست است، بلکه فقط فحش و ناسزا می‌گویند؛ چراکه ما با عملکرد انسانی و اخلاقی خود در تمامی زمینه‌‌ها آنها را رسوا کرده‌ایم.

قاسم ادامه داد: آیا شریف‌تر از مقاومت که اراضی را از دست اسرائیل غاصب در سال 2000 آزاد کرده، وجود دارد؟  این در حالی است که تمامی دولت‌های جهان و دیپلماسی آنها و تمامی همدستی‌‌ها و توطئه‌‌های آنها نتوانست این کار را انجام دهد. این مایه شرافت ماست،  آنها از این شرافت خشمگین هستند. آنها نمی‌خواهند ما در مسابقه اخلاق و عزت و کرامت برنده باشیم، آنها ما را وابسته می‌خواهند و ما طبعاً وابسته آنها نخواهیم شد.

وی ابراز داشت: روند مقاومت ادامه دارد، چراکه با فطرت انسانی انسجام پیدا کرده است، ما از مقاومت کنار نمی‌‌رویم و با وجود جانفشانی‌ها و سختی‌ها و هر اندازه که فریاد این عده افزایش پیدا کند به خداوند متعال و بازوهای جوانان و مجاهدین خود تکیه می‌کنیم و این روند را ادامه می‌دهیم. ما به معادله سه‌گانه ارتش و ملت و مقاومت ایمان داریم و در موقعیت آزادسازی و عزت قرار خواهیم داشت و زیر بار ذلت نمی‌رویم.

معاون دبیرکل حزب‌‌الله لبنان در مورد اقدامات تروریستی اخیر در عربستان سعودی نیز موضع‌گیری کرد و گفت: اخبار انفجار تروریستی را که مقابل مسجد امام‌ حسین(ع) در منطقه الدمام عربستان رخ داده، شنیده‌اید، چه‌کسی این انفجار را انجام داد؟ شخصی از داعش که افکار گمراه‌کننده داشته و رویکردهای منحرفانه‌ای را دنبال می‌کند.

شیخ قاسم افزود: به گزارش‌‌هایی که سرکردگان اسرائیل و بنیامین نتانیاهو تهیه می‌کنند، دقت کنید. آنها می‌گویند: ما خطری را در داعش بر ضد خود و مرزهای سوریه و فلسطین در منطقه قنیطره نمی‌‌بینیم. اسرائیل 1600 مورد از مجروحان جبهه النصره وابسته به القاعده را مداوا کرده است، بنابراین تا زمانی که آنها با هم همبستگی دارند و هیچ‌گونه خطری نسبت به یکدیگر احساس نمی‌کنند، چه تفاوتی بین اسرائیل و داعش و جبهه النصره و القاعده وجود دارد؟ از اینجا مشخص است که دشمنان ما همان اسرائیل و تمام کسانی هستند که در این روند حضور دارند. این دستور کار واقعی ماست و ان‌شاءالله این مسیر را ادامه خواهیم داد و پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام/1*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان