سیسم ثبت و گزارش دهی آسیب‌های ارتوپدی بسیار ضعیف است

سیسم ثبت و گزارش دهی آسیب‌های ارتوپدی بسیار ضعیف است

خبرگزاری تسنیم: گزارش‌های سازمان بهداشت نشان می‌دهد که سیستم ثبت و گزارش‌ دهی آسیب‌ها و بیمار‌ی‌ها ارتوپدی در اغلب کشورها بسیار ضعیف بوده که این موضوع برنامه ریزی‌های بهداشتی و درمانی را با مشکلات جدی رو به رو کرده است.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،محمد تکبیری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: از جمله مهمترین اقدامات جهت پیشگیری و کنترل بیماری‌ها و آسیب های مختلف، انجام برنامه ریزی های دقیق مبتنی بر آمار دقیق و قابل اتکا از شمار مبتلایان و مرگ و میرهای یک بیماری است.

وی گفت: نظام ثبت و گزارش‌دهی بسیاری از بیماری ها دچار مشکلات زیادی است و متاسفانه نمی‌توان آمار چندان دقیقی از بیماری‌های مختلف ارائه داد.

تکبیری با اشاره به بیماری‌ها و آسیب های استخوانی، مفصلی و عضلانی و نبود آمار دقیق از اغلب این بیماری‌ها، تاکید کرد: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهند که سیستم ثبت و گزارش دهی آسیب‌ها و بیماری های ارتوپدی در اغلب کشورها بسیار ضعیف بوده که موضوع برنامه‌ها ریزی های بهداشتی و درمانی را با مشکلات جدی رو به رو کرده است.

وی یادآور شد: حوزه ارتوپدی از بزرگترین و حساسترین بخشهای حوزه سلامت است که نیازمند آمار دقیق از بیماری‌ها و آسیب‌های مختلف در نقاط مختلف یک کشور بوده و برنامه ریز‌ی های دقیق در آن بیشتر مورد نیاز است.

تکبیری خاطر نشان کرد: در حال حاضر تروما که یکی از عوامل مهم بروز آسیب های ارتوپدی محسوب می شود، در اغلب کشورها جز یکی از دو یا سه عامل مهم مرگ و میر محسوب شده و در واقع این نوع آسیب‌ها نیازمند توجه بیشتری به ویژه نظر ثبت و گزارش‌دهی دقیق هستند.

انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon