سال گذشته ۶۳۴ میلیون مرسوله پستی در کشور جابه‌جا شد

سال گذشته 634 میلیون مرسوله پستی در کشور جابه‌جا شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت پست از جابه‌جایی ۶۳۴ میلیون مرسوله پستی سال گذشته در کشور خبر داد.

حسین مهری در گفت‌ وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به جابه‌جایی این تعداد مرسوله سال گذشته در کشور اظهار داشت: این مقدار نسبت به سال گذشته 70 میلیون افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین افزایش در سرویس ویژه با 34 درصد رشد، پیشتاز با 26 درصد و سفارشی با 24 درصد رشد وجود داشته ‌است.

مدیرعامل اداره پست با بیان اینکه ادامه این روند رو به رشد امسال نیز دنبال می‌شود، بیان کرد: پست در دنیا پیشرفت کرده و مباحث جدیدی وارد امور پستی به ویژه در حوزه پست نامه‌ها که هر روز تعداد آن کاهش می‌یابد.

مهری به پست لوجستیک در تکمیل تجارت الکترونیک اشاره و بیان کرد: پست، انبارهایی در سطح کشور طراحی کرده و آنها را به صورت امانی در اختیار شرکت‌های خدماتی و تولیدی قرار می‌دهد و در صورت درخواست مردم از همان محل پست کالای مورد نیاز مردم را برای آن‌ها ارسال می‌کند.

وی با بیان اینکه پست لوجستیک سبب کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده و تسریع فرآیند رسیدن کالا به دست مردم می‌شود، ادامه داد: تکمیل این طرح به 7 سال زمان نیاز دارد که هم اکنون به صورت پایلوت در اصفهان و شیراز راه‌اندازی شده و بزودی چهارمحال و بختیاری هم به این طرح اضافه ‌می‌شود.

مدیرعامل شرکت پست با اشاره به اینکه پست الکترونیکی برای همه مردم ایجاد می‌شود، خاطر نشان کرد: امسال 3 میلیون پست الکترونیکی واگذار شده ‌و هم اکنون زیرساخت‌های این طرح در حال آماده‌سازی است از همین‌رو به تدریج تعداد پست‌های الکترونیکی افزایش می‌یابد.

مهری با بیان سامان‌دهی بانک اطلاعات و مدون کردن اطلاعات 42 میلیون مکان در کشور تصریح کرد: استاندارد و هوشمندسازی استانداردها از سال گذشته برای خدمات رسانی بهتر آغاز شده است که به موجب آن تاکنون با 18 استاندار امضای تفاهم نامه صورت گرفته ‌است.

وی این طرح‌ها را ایجاد کننده تحول در پست دانست و گفت: اعتمادسازی در پست، افزایش کیفیت خدمات پست از نگاه مردم، افزایش بهره‌وری، چابک‌سازی و کوچک‌سازی ستاد از اهداف پست کشور است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon