برگزاری نمایشگاه‌های استانی به شکوفایی ظرفیت‌های کرمان کمک می‌کند


برگزاری نمایشگاه‌های استانی به شکوفایی ظرفیت‌های کرمان کمک می‌کند

خبرگزاری تسنیم: فرماندار کرمان گفت: برگزاری نمایشگاه به نفع مردم است و به شکوفایی ظرفیت‌های کرمان کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدعلی توحیدی در آستانه برگزاری نمایشگاه تخصصی مبلمان خانگی و اداری، فرماندار کرمان در جلسه‌ای که به‌منظور هماهنگی جهت برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه تشکیل شده بود اظهار داشت: از تاریخ 18 لغایت 22 خردادماه در سایت نمایشگاه های جنوب شرق کرمان با حضور تولیدکنندگانی از کرمان و سایر استان‌ها نمایشگاه تخصصی مبلمان خانگی و اداری برگزار خواهد شد.

فرماندار کرمان بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در دنیا به عنوان تجربه‌ای موفق مطرح است و هر ساله شاهد برگزاری نمایشگاه‌های متعدد به صورت بین المللی، منطقه ای و کشوری هستیم در ایران هم استان‌های بزرگی مثل تهران، خراسان، اصفهان و آذربایجان مکان‌هایی را به عنوان سایت دائمی نمایشگاه‌هایشان مشخص کرده‌اند.

توحیدی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه به نفع مردم است گرچه ممکن است گفته شود کیفیت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌ها بالا نیست ولی قطعاً محصولات با کیفیت کم نخواهند بود ضمن اینکه در نمایشگاه‌های تخصصی معمولاً تولیدکنندگان و شرکتهای دارای برندهای معتبر به میزان زیادی شرکت دارند.

وی با اشاره به انتقادهایی که اتحادیه و فروشندگان مبل در استان به برگزاری نمایشگاه داشتند گفت: بحث برگزاری نمایشگاه‌ها موضوعی است که تجربه شده و اصل آن از سوی همگان پذیرفته شده و درست است.

وی گفت: تولیدکنندگان و فروشندگان محلی هم باید توجه داشته باشند برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی زمینه‌ای است برای بالا بردن رقابت در تولید که خود عاملی است در جهت بالا بردن کیفیت تولیدات و همین امر سبب ایجاد تحرک و نهایتاً رونق در بازار خواهد شد و زمینه رشد آنها را نیز فراهم خواهد کرد.

فرماندار کرمان با بیان اینکه کرمان 11 درصد از وسعت کشور را دارد اذعان داشت: تلاش مسئولان و تولیدکنندگان و دست اندرکاران امور اقتصادی استان باید در این جهت باشد که دست کم متناسب با این وسعت و گستره‌ی زیاد، 11 درصد از اقتصاد کشور را نیز دراختیار داشته باشیم.

وی یادآور شد: برخی می‌گویند اینجا کویر است و نمی‌توان کار اقتصادی کرد، این کاملا غلط است چرا که کویر قابلیت‌ها و جاذبه‌هایی دارد که در بسیاری از مناطق خوش آب وهوا وجود ندارد و از فعالیت‌هایی می‌توان در مناطق کویری کسب درآمد کرد که در سایر مناطق امکان آن وجود ندارد.

توحیدی افزود: ما مجری سیاست‌های دولت و نظام هستیم و فصل الخطاب در نظام، قانون است که برگزاری نمایشگاه‌ها را مطلوب و موافق منافع مردم دانسته و نحوه برگزاری نمایشگاه، نحوه خرید و فروش و عرضه محصولات آن را مشخص کرده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon