آیا رژیم صهیونیستی برای راند بعدی مبارزه با حماس آماده می‌شود؟

آیا رژیم صهیونیستی برای راند بعدی مبارزه با حماس آماده می‌شود؟

خبرگزاری تسنیم: رزمایش‌های اخیر ارتش رژیم صهیونیستی و نحوه برگزاری آنها گمانه‌زنی‌ درباره آمادگی این رژیم برای نبردی دیگر با حماس در غزه را تقویت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از جروزالم پست، دو گردان پیاده‌نظام نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً یک رزمایش 10 روزه بسیار سخت را پشت سر گذاشته‌اند که زمان آن در مقابل رزمایش‌های قبلی دو برابر بیشتر بوده و به دنبال آمادگی نیروهای ارتش اسرائیل در نبرد بعدی با حماس در غزه بوده است.

پایگاه آموزشی یکم یک مرکز اصلی برای افسران حائز شرایط ارتش است و درعین حال پایگاهی برای یگان‌های جنگی ذخیره به شمار می‌رود.

ژنرال آوی گیل که هم فرماندهی گردان ذخیره و هم پایگاه آموزشی را به‌عهده داشت به جروزالم پست گفت که شرایط به‌شدت سخت این رزمایش با هدف شبیه‌سازی مشکلات جسمی و روحی - روانی میدان نبرد ایجاد شده بود.

این رزمایش که در لحظات پایانی اغلب شاهد تغییراتی در برنامه بود، فشار زیادی را بر نیروهای ذخیره وارد کرد و با توجه به گرمای زیاد و شرایط نامناسب جوی به دنبال آماده سازی  این نیروها برای نبرد احتمالی در غزه بود.

این رزمایش به اندازه‌ای مهم بود که  رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی از مرحله پایانی آن شخصاً بازدید کرد تا عملکرد نیروهای ذخیره را زیرنظر داشته باشد.

رزمایش‌های پایانی بخشی از برنامه جدید به شمار می‌رفتند که هدف از آنها آموزش تجربه‌های کسب شده از جنگ 50 روزه در غزه بود. با این تفاسیر، دور از ذهن نیست که ارتش رژیم صهیونیستی درحال آماده‌سازی خود برای نبردی دیگر با حماس باشد.

انتهای پیام/پ1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان